Pco pergotime och allt som hör till
Känner att jag måste skriva av mig fråga er andra som är i samma situation. Lite kortfattat om min historia för va 2 år sedan var jag på gyn pga av mycket oregelbunden mens hon sa ungefär att jag måste gå ner i vikt så skulle den komma typ. Just då var det inte prat om att bli gravid eller så jag blev inte informerad att jag hade blåsor på äggstockarna som liknande pco blåsor hon sa att jag kommer kunna bli gravid osv. Jag har försökt gå ner i vikt och jag har fått mens nångång då och då. I november tror jag de var 2013 fick jag komma tillbaka på gyn för att min mens fortfarande är konstig och oregelbunden och vi vill bli gravida då sa hon att jag hade pco och att jag behöver hjälp att få ägglossning men att någon sådan behandling får jag inte fören jag gått ner i vilt. Jag sa åt henne att jag har försökt i flera år med att gå ner och visst jag kan gå ner 1-2 kilo men ligger i regel alltid på samma vikt. Äter levaxin nu som jag fått börja med i januari pga att min ämnesomsättning ligger på gränsen till för låg. Någon annan som är överviktig och ändå fått börja med pergotime? Känns så hopplöst för det är inte vårat egna beslut om när vi vill skaffa barn utan vi måste gott "vänta" till jag gått ner i vikt innan vi får någon hjälp och hur lätt är det att få ner i vikt? Vet att allt blev mycket grötigt i denna text men jag är bara så ledsen och frustrerad allt jag tänker på är barn jag längtar så oerhört! Hur har de gått för er andra med pergotime och övervikt har ni fått börja eller nör gick ni börja? Hur mycket behövde ni gå ner osv? Tacksam för svar!