• karpas

Pco pergotime och allt som hör till

När jag var 20 och slutade jag med mina p-piller efter ett längre förhållande. så försvann min mens. Var borta i 1år, hade övervikt. Efter besök hos gyn läkare så konstaterades PCO, hade en tjock kant runt mina äggstockar. Fick börja äta p-piller för att hålla igång livmodern. Gick ner 23 kilo med hjälp av viktväktarna och när jag varit ihop med pojkvännen i två år så ville vi försöka bli gravida, blev inte det. Fick pergotime utskrivet och efter två eller tre kurer blev jag gravid. En tös fick vi. När hon var 1 1/2 blev jag spontant gravid, inga hormoner behövdes. Gick upp mycket i vikt och en hel del blev kvar efter förlossningen. När yngsta var 4 så började vi fundera på syskon och med hjälp av pergotime, fick utskrivet det trots övervikt och blev gravid efter två kurer.

Har kämpat med vikten i många år och för ett år sedan började jag äta levaxin efter för låga värden. I november höjdes dosen till 100mg och idag är jag gravid i v.9. Hoppas allt går bra och att vi får vår liten i oktober. Är över viktig ännu, men hoppas ha kraft och ork med barnvagns race som gör att kilona kommer rinna av mig.

Hoppas du får hjälp och att du snart blir gravid. <3

Svar på tråden Pco pergotime och allt som hör till