• Mammarebecca94

Pappan prioriterar bilar före sin dotter.

Hejsan! Jo det är såhär att min dotters pappa ( vi är inte ihop ) ska träffa sin dotter en gång i veckan som vi har bestämt. Men varje gång så säger han att han varken har tid eller råd. Sen får jag reda på att han istället har varit ute och "lekt" med sin bil pch då blir jag faktiskt arg då det också krävs både tid och mycket pengar. Vad ska jag göra?!

• Svar på tråden Pappan prioriterar bilar före sin dotter.
  • Snopp

Han vill väl inte veta av barnet? Och ingen vinner väl på att tvinga ugnen på honom?

• Mammarebecca94

Menar att han säger att han inte har tid eller pengar till att träffa dottern men att han tydligen har tid och pengar till att leka med sina bilar

• Mammarebecca94
    Niju skrev 2014-01-21 16:14:17 följande:
    Inget i längden är det han som förlorar ;)

Ja det är väl det :)
  • Vaniljpinglan
    Mammarebecca94 skrev 2014-01-21 18:09:51 följande:
    Menar att han säger att han inte har tid eller pengar till att träffa dottern men att han tydligen har tid och pengar till att leka med sina bilar

Preics varför antyder du i ts att det krävs tid och mycket pengar då?
  • faithfully
    Vaniljpinglan skrev 2014-01-21 18:13:42 följande:

Preics varför antyder du i ts att det krävs tid och mycket pengar då?
    Du verkar missförstå henne. Det är ju en ursäkt som HAN ger till henne, hon väljer ju inte vad han säger :)
  • Vaniljpinglan
    faithfully skrev 2014-01-21 19:17:49 följande:
    Du verkar missförstå henne. Det är ju en ursäkt som HAN ger till henne, hon väljer ju inte vad han säger :)

Men det är ju inte så ts skriver i denna mening: då blir jag faktiskt arg då det också krävs både tid och mycket pengar. Vad ska jag göra?!
  • viskeslopme
    Vaniljpinglan skrev 2014-01-21 19:29:55 följande:

Men det är ju inte så ts skriver i denna mening: då blir jag faktiskt arg då det också krävs både tid och mycket pengar. Vad ska jag göra?!

"Men varje gång så säger han att han varken har tid eller råd. Sen får jag reda på att han istället har varit ute och "lekt" med sin bil pch då blir jag faktiskt arg då det också krävs både tid och mycket pengar."

Alltså menar ts att pappan till barnet ljuger han säger " att han varken har tid eller råd" men sedan får hon reda på att han gjort saker som "kräver tid och mycket pengar". Alltså har han prioriterat sina pengar och sin tid på bilar istället.

• PGA

"Hej jag heter Rebecca, är 19 år och ska få mitt första barn den 24:de september! 
    Ensamstående. Pappan vill inte ha något med barnet och göra. 
    Älskar den här sidan, man får så bra tips! :)"

• Ramborg

Du kan inte tvinga honom att umgås med barnet. Trist att du valt en dålig pappa till ditt barn. Sluta hoppas på att han ska förvandlas. Han är en så här dålig pappa. När du slutat hoppas på en förändring, och slutar räkna med honom som förälder, kommer du och barnet klara er bättre.

42.
  • Mammarebecca94
    PGA skrev 2014-01-21 19:37:18 följande:
    "Hej jag heter Rebecca, är 19 år och ska få mitt första barn den 24:de september!  Ensamstående. Pappan vill inte ha något med barnet och göra.  Älskar den här sidan, man får så bra tips! :)"

Har glömt att ändra detta på min sida. Han ändrade sig efter hon föddes och sa att han ville vara en del av vår dotters liv. Därför jag är så frustrerad nu..
  • viskeslopme
    Mammarebecca94 skrev 2014-01-21 19:41:27 följande:

Har glömt att ändra detta på min sida. Han ändrade sig efter hon föddes och sa att han ville vara en del av vår dotters liv. Därför jag är så frustrerad nu..

Synd att så många (framförallt unga eller partner tll unga) gör såhär!

Det förstår ju så hemskt och förstör synen på pappor trots att de finns så många bra pappor men dessa killar som är rätt så vanliga förstår.

De vill vara "pappa" men de vill inte vara förälder med de skyldigheter och krav som ställd för den rollen. Uppoffringar är ju inte kul men att få träffa ett barn när man själv känner att det passar....

• Brumma

Har ni kommit överens själva eller visa familjerätten? Om ni inte gjort det tidigare är det kanske en bra ide att boka in ett samarbetssamtal o skriva ett "kontrakt" angående umgänget. Kanske får det pappan att skärpa till sig.

Annars är det tyvärr inte mkt du kan göra förutom att, för dotterns skull, hoppas att han ändrar sig innan det blir så illa att dottern blir sårad av att pappa aldrig dyker upp som lovat...

• Keffria

Jag har haft liknande problem med barnens pappa. Han har valt annat istället för barnen, eller då han väl har haft dem har han varit på annat och de har ändå inte fått träffa sin pappa lika mycket som de borde.
    Tyvärr kan man inte ändra på någon annan än sig själv. Mitt råd är att lägga all energi på dig och din dotter och inte på den ilska du känner inför dotterns pappa. Det är han som är den stora förloraren i slutändan och risken är att han förlorar dottern då hon blir tillräckligt gammal att förstå. Låt han göra sin val(dumma i mina ögon) och gör du dina som innefattar dig själv och dottern.
    Jag har tidigare lagt massa tid och energi på att vara arg på mitt ex på grund av barnen, men det har inte förändrat ett jota. Istället försöker jag ta vara på den tid jag har med barnen och göra den så bra som möjligt sen får han göra bäst han vill och tabba till det eller välja att vara en närvarande pappa. Det är hans val och hans liv vilket jag inte kan styra över(även om jag ibland önskar det).

Svar på tråden Pappan prioriterar bilar före sin dotter.