Kattmat kattmat kattmat
Katterna har hittills ätit torrfoder, RC Sterilised men eftersom en ska banta försökte jag gå över till blötfoder. Första gången de fick blött tokvägrade de torrt... så så gick det med den sakta övergången.... (Testade tom att blötlägga torrisarna och blanda ut varpå katt2 vägrade äta alls) Först testade jag Mjau (katt2 tokvägrar) Sen Pussi (katt 1 överlycklig)
Jag försöker hitta ett foder som passar bägge, är det möjligt eller måste jag sluta vara lat?
Katt 1:
Fet,hetsäter, behöver gå ner massor *Våga Vägra Bild*
Hon äter allt och då menar jag verkligen allt.
Jag började banta henne för två veckor sedan. Hon har gått ner ca 50g på två veckor. Är det för mycket, lagom eller för lite?
Katt 2: En kräsen dam. Äter sås och gele men inte maten... Jag har värmt, mosat, mixat, varierat påsar men efter att såsen är slut äter hon... inte... Nu är jag inne på dag 5 och känner att det inte funkar längre. Så jag testade med kattmat från Lidl eftersom det var den enda paten jag hittat som skulle funka till bägge. Hon äter!
Frågan är hur det duger näringsmässigt? Skulle det tom passa fetknoppen?
Ur innehållsdeklarationen, Lidls: Råprotein 10%, Råfett 5%, Växttråd 0,4% Energiinnehåll redovisas dock INTE...
Pussi Sensations: Protein 13%, Fett 3%, Växttråd 0,5%
Tyvärr hittar jag inget energiinnehåll för någon av dem. Är det någon klok som har något råd?