Inlägg från: nemo1 |Visa alla inlägg
  • nemo1

Kattmat kattmat kattmat

Ge absolut inte Lidls mat, totalt värdelös. Har du provat pussi portionspåsar eller Whiska portionspåsar? Ica:s portionspåsar är också bra. Din katt blev tjock pga det superdåliga torrfodret, tyvärr lever RC endast kvar pga sitt namn. Ffa kastratmaten innehåller massor med spannmål som är boven till fetma.

Vi är många som tror att Mjau gjorde om sitt recept för ett par år sedan och efter det så ratar många katter det fodret tyvärr. Mjau och Bozita (samma svenska tillverkare) är de absolut bästa. Tänk på att alla blötmatssorter inte är fullfoder så läs på förpackningen. 

• nemo1
    Arbetsvegan skrev 2014-01-17 18:52:19 följande:

Skit då....

Det stod ju inget om det på Lidls mat så då är det lika bra att skippa den iden helt...

Tjockisen spelar ju ingen roll, hon äter allt och jag gillar Pussis låga fetthalt.
    Men den andra katten ger mig gråa hår. Jag har bara hunnit testa Mjau och Pussi och båda vägras. Tror att det är pate som gäller för henne men det hittar jag inget mer än snordyra miniförpackningar. Finns det inga alternativ? Bozita har jag inte hittat någonstans, var köper man det eller är jag helblind?

Katter blir inte tjocka av animaliskt fett utan av kolhydrater, dvs spannmål. Fetthalten i ett torrfoder ska ligga på ca 20-22% då katter tar sin energi från fettet. Så titta inte på fetthalten utan på övrigt innehåll. Bozita finns endast i djuraffären. Du säger att du provat Pussi redan, men du har väl inte provat portionspåsarna? Stoooor skillnad.
  • nemo1
    Lady Paraplyh skrev 2014-01-17 19:09:27 följande:

Lite lustigt att du rekommenderar blötmat med en massa spanmål då.

RC lägger ner miljoner på forskning, tror du att de gör det för att de tycker är kul och sedan slänger rapporterna?
    Tyvärr är det inte många blötmatssorter som inte innehåller spannmål (förutom Bozita och Mjau) men hellre den lilla mängden i blötmaten än ett torrfoder med ännu mer spannmål, som i de flesta torrfodren . RC innehåller hur mycket som helst och man behöver inte vara smartast i klassen för att kunna läsa sig till innehåller i fodret.
  • nemo1

RC:s forskning innebär att fundera på hur de ska kunna tjäna ännu mer pengar på att lura folk. Deras foder innehåller bara mer och mer spannmål som är betydligt billigare att fylla ut fodret med än animaliskt protein. 

Svar på tråden Kattmat kattmat kattmat