• LyckligMamma0710

Minskade fosterrörelser i vecka 30

Var uppe på förlossningen idag pga att jag inte känt några sparkar som vanligt under dagen och allt såg bra ut förutom att läkaren också tyckte det var onormalt lite sparkar. Har haft som kraftig mensvärk nu i två dagar och det vill inte ge med sig. Blir ju sjukt orolig. Hon ville att vi skulle ringa tillbaka imorgon om jag fortfarande inte känt några ordentliga sparkar. Någon som varit med om något liknande?

• Svar på tråden Minskade fosterrörelser i vecka 30
  • belliz82
    LyckligMamma0710 skrev 2014-01-16 18:56:14 följande:

Var uppe på förlossningen idag pga att jag inte känt några sparkar som vanligt under dagen och allt såg bra ut förutom att läkaren också tyckte det var onormalt lite sparkar. Har haft som kraftig mensvärk nu i två dagar och det vill inte ge med sig. Blir ju sjukt orolig. Hon ville att vi skulle ringa tillbaka imorgon om jag fortfarande inte känt några ordentliga sparkar. Någon som varit med om något liknande?

Stå på dig åk in min vännina förlorade sitt barn i vecka 31 pgav minskade fosterrörelser.

Så snälla pk in på fl o få gjort en
  • Ciliaja

Jag är själv bara i vecka 22 men har hört andra som sagt att man aldrig ska ge sig när läkarna vill skicka hem en, bara stå på sig och få en ordentlig undersökning och åtgärder som behövs!

The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • NenneLo

Gjorde de ultraljud eller bara CTG?

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • LyckligMamma0710

De gjorde både ultraljud och CTG och allt såg bra ut. De kollade fostervattensmängden och flödesmätning och det såg också bra ut. Läkaren reagerade dock också på att det var onormalt lite fosterrörelser. :( Idag är likadant som igår, har bara känt några buffar längst ner i magen. Så allt känns väldigt förvirrande eftersom det ser bra ut i det stora hela, bara att jag inte längre känner sparkar. Usch, blir ju så orolig att allt inte står rätt till.

• NenneLo

Rörde hen på sig lite på ultraljudet också? Hen låg inte med ryggen utåt? Moderkaka i framvägg? Var med om minskade fosterrörelser för några veckor sedan (30+) dock visade det normalt med rörelser på CTG , läkaren som gjorde ultraljudet kunde inte säga varför det varit minskade rörelser, han sa dels detta med moderkakan, sen att den kunde ha haft en "deppdag", det senare kanske var på skämt? Iaf, min egen teori är att han vänt sig från att ha legat på tvären till att ligga med huvudet neråt. Tycker att han har varit lugnare sen dess. Men ja nu visade det ju "onormalt lite" rörelser så jag vet inte. Jag hade nog legat på och bett om fortsatt utredning, känns ju inte bra att inte kunna bli helt lugn.

• LyckligMamma0710

Hon rörde sig lite grann på Ultraljudet. Hon låg med magen uppåt och huvudet på min vänstra sida och fötterna på högra. Nu har hon dock börjat sparka som vanligt igen. Så himla skönt! :) Tror det måste varit en kombination mellan att hon legat trångt och att hon också kanske hade en lugn dag.

• NenneLo
    LyckligMamma0710 skrev 2014-01-20 11:09:44 följande:
    Hon rörde sig lite grann på Ultraljudet. Hon låg med magen uppåt och huvudet på min vänstra sida och fötterna på högra. Nu har hon dock börjat sparka som vanligt igen. Så himla skönt! :) Tror det måste varit en kombination mellan att hon legat trångt och att hon också kanske hade en lugn dag.

Skönt att höra!
  • zizuna

Vad härligt.

själv så har jag reagerat att sonen ej alls rört sig så mycket som han brukat men känner buffar och stöttar lite då då så jag vet ju att han lever men försöker tänka att dem växer och det blir bara mindre plats för dem att snurra runt. Va på TUL nyligen och då låg han med huvudet på vänster sida och fötterna mot brösten på högersida. Men BM sa att han va ej stilla alls men där emot -14.9% under mitten kurva så jag ska på en ny TUL den 5e så då får man se han igen. Men jag har koll på hans rörelser för vill ej riskera något.

LyckligMamma0710 skrev 2014-01-20 11:09:44 följande:

• LyckligMamma0710
    zizuna skrev 2014-01-20 15:01:22 följande:
    Vad härligt.
    själv så har jag reagerat att sonen ej alls rört sig så mycket som han brukat men känner buffar och stöttar lite då då så jag vet ju att han lever men försöker tänka att dem växer och det blir bara mindre plats för dem att snurra runt. Va på TUL nyligen och då låg han med huvudet på vänster sida och fötterna mot brösten på högersida. Men BM sa att han va ej stilla alls men där emot -14.9% under mitten kurva så jag ska på en ny TUL den 5e så då får man se han igen. Men jag har koll på hans rörelser för vill ej riskera något.
    Ja, det är sant det börjar ju bli trångt där inne nu. :) Det är lika bra att vara uppmärksam på rörelserna, man vill ju inte riskera något.
Svar på tråden Minskade fosterrörelser i vecka 30