• NenneLo

Minskade fosterrörelser i vecka 30

Gjorde de ultraljud eller bara CTG?

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • NenneLo

Rörde hen på sig lite på ultraljudet också? Hen låg inte med ryggen utåt? Moderkaka i framvägg? Var med om minskade fosterrörelser för några veckor sedan (30+) dock visade det normalt med rörelser på CTG , läkaren som gjorde ultraljudet kunde inte säga varför det varit minskade rörelser, han sa dels detta med moderkakan, sen att den kunde ha haft en "deppdag", det senare kanske var på skämt? Iaf, min egen teori är att han vänt sig från att ha legat på tvären till att ligga med huvudet neråt. Tycker att han har varit lugnare sen dess. Men ja nu visade det ju "onormalt lite" rörelser så jag vet inte. Jag hade nog legat på och bett om fortsatt utredning, känns ju inte bra att inte kunna bli helt lugn.

• NenneLo
    LyckligMamma0710 skrev 2014-01-20 11:09:44 följande:
    Hon rörde sig lite grann på Ultraljudet. Hon låg med magen uppåt och huvudet på min vänstra sida och fötterna på högra. Nu har hon dock börjat sparka som vanligt igen. Så himla skönt! :) Tror det måste varit en kombination mellan att hon legat trångt och att hon också kanske hade en lugn dag.

Skönt att höra!
Svar på tråden Minskade fosterrörelser i vecka 30