• Narbonne

Träna nacken

Min lilla pojk på 2,5 månad har verkligen börjat hata att ligga på mage och träna nacken. Till en början tyckte han det var okej en stund men nu för tiden så ligger han mest och snuttar på sina armar(nej han är inte hungrig) plus att han gnor näsan emot filten. Lägger jag honom på mig och jag ligger ner så tycker han det är mer okej. Sa detta till BVC och hon tyckte ändå jag skulle fortsätta ha honom liggandes på mage på golvet trots att han blir tjurig, men jag tycker det är lönlöst eftersom han ändå inte lyfter huvude+att jag känner mig dum. Han har varit väldigt stark i nacken ifrån början och börjar få bra kontroll över huvudet, när han ligger på rygg p golvet, han flyttar det från sida till sida, samt även när han sitter upp. Men Nu vill jag ha tips på andra sätt han kan träna nacken på, förutom att ligga på mage på golvet. Några?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-16 15:10
    (När han sitter i värst knä om någon inte förstod ;) j

• Svar på tråden Träna nacken
  • honeydew

Låt honom ligga på dig om han trivs med det upprätt i famnen/bära honom tränar också nacken (självklart med stödjande hand bakom huvudet).

Mina barn har heller inte varit så förtjusta i att ligga på mage. Korta stunder har varit okej, men de ha blivit starka ändå

• Mellanmjölkens land

Vår äldsta hatade att ligga själv på mage och henne hade jag liggande på mina underben så att huvudet hamnade framför mina knän. Tydligen var det jättekul att ligga så! Även att bli upplyft med mina händer kring bröstkorgen och få "flyga" var kul. Om du har sjal eller sele stärks ju nackmusklerna av att balansera huvudet även i sittande ställning.

Svar på tråden Träna nacken