• Mina84

Mammagrupp IRL i Stockholm

Stort grattis alla blivande mammor!! Vad kul att hitta ett forum där flera andra som också väntar barn i sommar :) Jag är en sprallig tjej som bor i Stockholm och är den första i min umgängeskrets att få barn, är själv 29 år. Vore därför kul att träffa flera andra gravida för en lunch/brunch/fika och prata om allt från babylyckan och spänningen man känner att vänta en liten, till valet av barnvagn, funderingar kring graviditeten, eventuella krämpor, högt som lågt :) En liten gravidgrupp helt enkelt. Funderar även på att gå på simning eller gravidyoga här i Stockholm. Om någon var några erfarenheter kring det?

• Svar på tråden Mammagrupp IRL i Stockholm
  • Post partum

Jag får nog ta en "rain check" på den, det är oftast svårt för mig att komma loss dagtid på vardagarna. Håller tummarna för att det passar bättre nästa gång!

• Mina84

Oj, de flesta verkar inte kunna nu på torsdag. Hur ser det ut för er alla nästa vecka?

• Mina84

Jag kan på onsdag nästa vecka- vilken tid som helst funkar för mig.

• Turvion

Den här tråden har jag missat, första barnet beräknat till 4e juli, bor i Järfälla. Jag ses gärna på fika :) jobbar endast vid behov så jag vet samma morgon vid kl7 om jag ska jobba samma dag eller ej :)

• Mina84

Vad kul att det är fler som hittat hit :) Postum Partum, dessvärre funkar inte tisdag men på onsdag kan jag. Vore kul ifall vi kunde bli ett gäng då. Så vad säger ni tjejer, kan bli rätt skoj :) Ett litet preggogäng ;)

• Linda Nilsson

Hej jag träffar gärna blivande mammor som ska i sommar! jag är nyinflyttad från Skåne och väntar mitt första barn. Jag och min sambo har genomgått 3 IVF försök och äntligen lyckades vi, vi ska ha 28 Juli och vi var på ultraljud igår vilket var riktigt häftigt!

• sofiE34

Hej! Jag heter Sofie, är 34 år och ska ha barn runt 23 maj. Har inte heller så många vänner som väntar barn just nu...och vore jättekul att träffa några fler :). Har ni bestämt någon träff? Jag bor i Aspudden.

• Mina84

Hej, det har aldrig blivit av tyvärr. Vad sägs om ett nytt försök?

• Nicaloll

Jag hakar också gärna på. Det verkar inte finnas någon mammagrupp på min MVC. 

Mina84 skrev 2014-04-10 17:31:37 följande:
    Ska vi sätta ett datum så får de som vill haka på?
    Var så god! ;) Det är svårt att hitta ett datum som passar alla så därför är det väl bra om någon vågar ta initiativet och sätta ett datum så får man hoppas att många kan :).
Svar på tråden Mammagrupp IRL i Stockholm