• Mina84

Mammagrupp IRL i Stockholm

Stort grattis alla blivande mammor!! Vad kul att hitta ett forum där flera andra som också väntar barn i sommar :) Jag är en sprallig tjej som bor i Stockholm och är den första i min umgängeskrets att få barn, är själv 29 år. Vore därför kul att träffa flera andra gravida för en lunch/brunch/fika och prata om allt från babylyckan och spänningen man känner att vänta en liten, till valet av barnvagn, funderingar kring graviditeten, eventuella krämpor, högt som lågt :) En liten gravidgrupp helt enkelt. Funderar även på att gå på simning eller gravidyoga här i Stockholm. Om någon var några erfarenheter kring det?

• Svar på tråden Mammagrupp IRL i Stockholm
  • HJ81

Hej! Jag väntar mitt andra barn i maj och skulle jättegärna lära känna någon mer med bebis på g. Min dotter är 5 och jag känner knappt någon som kommer vara föräldraledig samtidigt som mig.

Vart i Sthlm bor du? Vi bor i Farsta men letar nytt så skulle i princip kunna hamna var som helst:)

• Ser85

JAAAAAAA, veldig veldig gjerne! Jeg er 29 år og venter mitt første barn 4. Juli. Jeg er norsk og har nettopp flyttet til Stockholm.Føles ganske ensomt å være ny i byen, da jeg frem til nå har studert og jobbet i Norge. Hadde vært kjekt å delt denne tiden sammen med andre i samme situasjon :) jeg kan når som helst, da jeg ikke er i arbeid lenger :) Legg meg gjerne til på Facebook så kan vi avtale nærmere da! Sarah Elin Riise😊

• Mina84

Vad kul! Kan vi inte ses allihopa på en fika någon gång i mitten av februari? Typ den 20e februari? Kan ni då?

• Ser85
    Mina84 skrev 2014-01-30 10:37:12 följande:
    Vad kul! Kan vi inte ses allihopa på en fika någon gång i mitten av februari? Typ den 20e februari? Kan ni då?
    Jeg er med! :) Var på UL i dag, en liten babygutt forventes 2. juli :) Alt så fint ut med utviklingen!
  • HJ81
    Mina84 skrev 2014-01-30 10:37:12 följande:

Jag ses gärna för en fika, jag kan nog den 20 feb!
  • Post partum

Åh, vad kul! Jag hänger också gärna på här. Är 32, har precis flyttat till Stockholm och vi väntar vår första nu till sommaren. Jobbar lite oregelbundan arbetstider men hakar gärna på om det funkar med jobbet. Precis som för HJ81 planeras flytt inom Stockholm för vår del (bor i en etta just nu) så vi får se vart vi hamnar!

• saramy

Hej! Jag är 32 år och väntar barn nr 2 i augusti. Just nu är jag dunderförkyld, men fikar gärna en annan gång.

• Mina84

Vad skoj. Har ni något förslag på plats och tid? För mig funkar 15:00. Tror att vi kanske kan ta något centralt ställe till att börja med då fler personer eventuellt bor på olika håll om stan. Vad sägs om cafet i Skrapan på Söder?

• HJ81
    Mina84 skrev 2014-02-16 23:18:44 följande:

Vad skoj. Har ni något förslag på plats och tid? För mig funkar 15:00. Tror att vi kanske kan ta något centralt ställe till att börja med då fler personer eventuellt bor på olika håll om stan. Vad sägs om cafet i Skrapan på Söder?

Kul om det blir lite liv i tråden nu, har varit väldigt tyst hittills. För mig funkar kl 15 i skrapan, nästan vilken dag som helst!
Svar på tråden Mammagrupp IRL i Stockholm