• Anonym (sockerberoende)

snacks till en lchf-are

Jag är sockerberoende och ska nu börja med lchf igen. Jag åt lchf under ett halvår förut och trodde min dumma nöt att jag var "botad" så jag började äta som vanligt igen och nu har jag åkt dit IGEN. Så nu ska jag börja med lchf och fortsätta med det förhoppningsvis i hela mitt liv. Jag har förberett mig bra vad det gäller mat, däremot vet jag att kvällarna kommer att bli en riktig kamp de första månaderna.

Så nu skulle jag behöva ha hjälp med bra kvällssnacks, helst sådant som man kan köpa in i stora mängder som inte blir dåligt efter bara några dagar, och helst sånt som inte ligger i frysen. Snälla nån som vill hjälpa?

• Svar på tråden snacks till en lchf-are
  • Anonym
    Pippi Långstrump skrev 2013-12-28 16:40:51 följande:
    Torkade sojabönor. Riskakor
    Inte så LCHF va?
  • Anonym
    Anonym (sockerberoende) skrev 2013-12-28 16:42:20 följande:
    Självklart är det inget jag kommer att göra länge. Men eftersom jag varit med om det förut så vet jag vilket helvete det är första tiden. Är man så sugen på chips att man skulle kunna köra tre mil till närmsta mack för att köpa dem så hjälper en promenad föga.

Ostchips är ok, men de ska göras också och då har jag redan gett upp. Babybell däremot kommer jag att köpa på mig ett gäng.
    Då är jag med på hur du menar

Olika sorters ost tycker jag är bra, även torkat kött om du vill ha något som är ännu mer hållbart.
  • Anonym (sockerberoende)
    Anonym skrev 2013-12-28 17:59:36 följande:
    Då är jag med på hur du menar

Olika sorters ost tycker jag är bra, även torkat kött om du vill ha något som är ännu mer hållbart.
    Just det, torkat kött! Ska genast skriva upp på listan
  • Stålmamma

Jag gjorde mycket chilicheese när jag gick på lchf dock inget du kan ha liggande men tar inte så lång tid att göra

• frappa
    Anonym (sockerberoende) skrev 2013-12-28 17:31:43 följande:
    Ja, salami ska jag köpa. Och såna där små ölkorvar :)

Personligen tycker jag de är godast om de är lövtunna, när man friterar dom eller äter dom direkt.

Så du får la testa dig fram vilket du tycker är godast.

• Anonym (frukt och bär)

Jag var på en föreläsning med en näringsterapeut här tidigare i år. Enligt henne var "sötsuget" egentligen brist på någon vitamin eller mineral och på stenåldern var det då frukt och bär man åt. Så enligt henne skulle det bli avhjälpt med att äta mer frukt och bär till vardags.

Mitt favoritsnacks den här hösten har varit att lägga frysta bär (blåbär, hallon och jordgubbar) i ugnsform i ugnen på 200 grader, klara när de varit varma. Och så ätit dem med en klick kvark. Gott och fyllt med nyttiga vitaminer och mineraler på köpet.

• frappa
    Anonym (sockerberoende) skrev 2013-12-28 18:01:09 följande:
    Just det, torkat kött! Ska genast skriva upp på listan

Beef jerky kan man göra själv, men olika kryddningar.

Det blir väldans gott också.

• NaCl

Är du svårt sockerberoende finns det en risk att du triggar på mejeriprodukter inkl. ost pga kaseinet. Alltså inte laktosen. Men gick det bra förra gången du åt LCHF går det förhoppningsvis bra nu med.

Oliver är mitt råd. Och att vänja sig av med att äta annat än när det är matdags. ( Känns rätt omöjligt i mitt eget fall)

• Tessa606
    Stålmamma skrev 2013-12-28 18:14:32 följande:
    Jag gjorde mycket chilicheese när jag gick på lchf dock inget du kan ha liggande men tar inte så lång tid att göra

Hur gör man det?
  • Stålmamma

2 äggvitor som du vispar luftig dock inte så hård som om du skulle gjort maräng riven ost ca 150g typ hushållsost blanda ihop med hackad chili och äggvitan rulla i mandelmjöl o fritera (

Tessa606 skrev 2013-12-28 21:20:29 följande:
    Hur gör man det?

Svar på tråden snacks till en lchf-are