• Cin1

Hjälp med kön på kattunge. Bild!

Hej!

Har en kattunge som blev 6 veckor igår. Skulle behöva hjälp av er som är vana att avgöra dess kön. Man trodde att det var en pojke när den föddes, men jag tvivlar? Lyckas tyvärr inte fota utformingen på hålet/springan då det är så mkt päls på kissen, men ni kan iaf se avståndet till rumphålet mha storleken på mina fingrar. Den undre fingerspetsen är ca 12 mm bred. OBS! Rumphålet är underst på bilden! Solig
  • Svar på tråden Hjälp med kön på kattunge. Bild!
  • viseversa
    YummyMami skrev 2013-11-10 09:01:20 följande:
    Flicka! Men jag hoppas VERKLIGEN att bilden är upp och ned för annars är hon allvarligt missbildad..
    Ja den är upp och ner=)
    Instagram...LOVALOVISA
  • Cin1

Nu har jag vänt på bilden. ;) 1. Anus 2. Könsöppning (delvis under hår)

• viseversa
    Cin1 skrev 2013-11-10 09:27:01 följande:
    Nu har jag vänt på bilden. ;) 1. Anus 2. Könsöppning (delvis under hår)

Flicka fortfarande=)
    Instagram...LOVALOVISA
  • Cin1
    viseversa skrev 2013-11-10 09:27:50 följande:
    Flicka fortfarande=)

Jaa, jag undrar hur det ska få plats två testiklar emellan annars? :) Men SÅ svårt när man inte har att jämföra med.. 

• Cin1
    YummyMami skrev 2013-11-10 18:50:54 följande:
    Bra bilder och förklaringar pawpeds.com/pawacademy/beginnerscorner/breedi...

Tack :) Har tittat på massor med bilder (inkl. dessa) men känner ändå att jag inte på egen hand kan dra en säker slutsats. Även om det ju verkar som att det är en hon och inte en han..
  • Cin1

viseversa skrev 2013-11-10 18:52:42 följande:
    Vad är det för kattras? Den ser lockig ut i pälsen.

Det är en långhårig huskatt. Men betoning på långhårig.. Syskonet dog efter att mamman övergav dem vid 2 veckors ålder, så hen är ensam kvar. Här kommer en bild på´n. :)
  • viseversa

OMG vad söööööt!!! Ge mig! tack för bilden. Underbar liten tjej. Vill bara gosa med henne. Vad heter/ska hon heta?

• Cin1
    viseversa skrev 2013-11-10 21:21:14 följande:
    OMG vad söööööt!!! Ge mig! tack för bilden. Underbar liten tjej. Vill bara gosa med henne. Vad heter/ska hon heta?

Just nu heter "hon" Totte. Flört Vi funderar febrilt på tjejnamn men är inte överrens (dvs, mina förslag behöver lite mer tid på sig för att gå igenom).
Svar på tråden Hjälp med kön på kattunge. Bild!