• Cin1

Hjälp med kön på kattunge. Bild!

Hej!

Har en kattunge som blev 6 veckor igår. Skulle behöva hjälp av er som är vana att avgöra dess kön. Man trodde att det var en pojke när den föddes, men jag tvivlar? Lyckas tyvärr inte fota utformingen på hålet/springan då det är så mkt päls på kissen, men ni kan iaf se avståndet till rumphålet mha storleken på mina fingrar. Den undre fingerspetsen är ca 12 mm bred. OBS! Rumphålet är underst på bilden! Solig
  • Svar på tråden Hjälp med kön på kattunge. Bild!
  • viseversa
    Cin1 skrev 2013-11-10 08:38:26 följande:

Jag har tittat på en massa bilder men kan ändå inte avgöra. Tycker du att det är solklart fall? Vad isf? :)
    Nej jag tycker de tär svårt. Ser ut som du håller för en del av könet. är det anus man ser på bilden? Jag skulle gissa på hona. 
    Instagram...LOVALOVISA
  • Cin1
    viseversa skrev 2013-11-10 08:39:34 följande:
    Nej jag tycker de tär svårt. Ser ut som du håller för en del av könet. är det anus man ser på bilden? Jag skulle gissa på hona. 

Nejdå, jag håller mitt finger på svansen. Det är anus nederst, närmast mitt finger. Könsöppningen är överst (uppåt). Kattungen ligger alltså på rygg.
  • viseversa
    Cin1 skrev 2013-11-10 08:42:15 följande:

Nejdå, jag håller mitt finger på svansen. Det är anus nederst, närmast mitt finger. Könsöppningen är överst (uppåt). Kattungen ligger alltså på rygg.
    Aha jaha bilden är alltså upp och ner? Ja då tror jag på hona då det är så nära barandra anus och könsöppning. Hanen har som jag förstått det längre avstånd mellan penis och anus. 
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa

Fast det är svårt ts. Ser nästan ut som både hona och hane. Något mellanting. Kanske är tvekönad?

Instagram...LOVALOVISA
  • Cin1
    viseversa skrev 2013-11-10 08:54:12 följande:
    Fast det är svårt ts. Ser nästan ut som både hona och hane. Något mellanting. Kanske är tvekönad?

Haha! Ja ju blev jag ju hjälpt! ;)
  • viseversa
    Cin1 skrev 2013-11-10 08:57:23 följande:

Haha! Ja ju blev jag ju hjälpt! ;)
    Ja ÅsaNisse kan hen heta. Nej men allvar det ser ut som ett mellanting. Inte så nära varanbdra som en hona men itne heller så stort avstånd som en hane. Hanen ska ha en pung mellan men det kanske den är för ung för ännu? Annars är det kanske bara att vänta på en ev pung eller inte. 
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa

Men jag gissar ändå på hona. Har säkert fel=). Är verkligen ingen expert. Ville bara hjälpa till och gissa på vad jag tror utefter bilderna jag sett och katterna jag haft(två hanar)

Instagram...LOVALOVISA
Svar på tråden Hjälp med kön på kattunge. Bild!