skyline skrev 2013-11-08 14:50:08 följande:
Om jag lämnar dom två äldsta själva så börjar dom o bråka o skrika o tjaffsa,så det är kört,2,5åringen bråka också vid nattning så det tar tid o får honom att sova... men det största "problemet" är 6 åringen...ingenting funkar alls med henne.....
Som jag skrev ovan har vi provat med ett belöningsschema, vi har gjort ett stort papper med rutor med natt 1 till natt 10, varje gång vår son somnar i sin egen säng (vi ligger där med honom och läser och har mysigt, just bara att han ska somna i sin egen säng) så får han klistra på ett tågmärke och sen ska han få någon sorts present när han har klarat sina 10 nätter.
Kan du prova något sådant med de äldre, att är de lugna och kollar TV medan du lägger lillen så får de en belöning. Har de egna rum, i så fall att de sysselsätter sig själva iväg från varandra medan du lägger liten. Eller en i ett rum en i ett annat.
Trodde aldrig detta med belöningssystem skulle funka med vår men som sagt det har gått över all förväntan och han är så stolt över sig själv och jag med