Flickan och kråkan skrev 2013-11-08 10:50:10 följande:
Rör de på sig....fysiskt.....mycket i skolan och fritids? Jag upplever att ni 6-åring och 4,5-åring har ett enormt behov av att spring, hoppa, klättra etc. Nu i höst har vi mycket aktiviteter på eftermiddagarna. Båda har skridskoskola två gånger i veckan. Båda har gymnastikträning en gång i veckan. Äldsta har även idrottsskola en gång i veckan. Märker jättestor skillnad från i våras då de gick längre i förskolan (jag är föräldraledig nu med yngsta som föddes i somras och de enbart hade gymnastik en gång i veckan. Trötta i huvudet av längre dagar, men inte den där fysiska tröttheten. De dagar som de inte har något på eftermiddagen får man se till att få ut dem på fysiska aktiviteter på andra sätt - skogen, ut och spela boll, hinderbana på näridrottsplatsen etc.
Om de har så långa dagar som du beskriver också så kan det nog också handla om att de vill ha tid med dig.
Ja dom rör på sig, 5 åringen har gympa på dagis 1 gång i veckan och simskola 1 gång på helgen, 6 åringen har gympa i skolan 1 dag, gympa på kvällen 1 dag och sedan (tror jag) gympa på fritids 1 dag o simskola 1 dag/veckan.
2,5 åringen har inga aktiviteter ännu...men eftersom vi kommer hem så sent så är det svårt att ha aktiviter på vardagar också för allt har redan varit dom är så tidigt...