Miss lizzy skrev 2013-10-29 20:43:41 följande:
Varför PEG? Jo, hon står nästan still i tillväxt och de menar att hon får näringsbrister (d-vitamin och järn). Vi har aldrig fått i henne d-droppar. Isabellsmamma: menade BVC att det var OK med helamning så länge för dina barn? Gick de upp i vikt normalt? Hur hanterade de mat när de erbjöds? Vi har haft en logoped som jobbat 4 dgr med vår tjej. Tyvärr utan framgång.
Min BVCtant var mest fascinerad och imponerad över att de kunde växa så pass bra o länge av enbart bröstmjölk. Hon verkade aldrig oroad o inte jag själv heller, tids nog äter dem om det inte är ngt fysiskt fel förstås.
De låg långt över tillväxtkurvan ända fram till 14-15 månader (såg ut som Michellingubbar ...)men sedan började det plana ut som det ofta gör för ettåringar.
Jag har aldrig gett mina barn D-droppar av den anledningen att det finns i tillräcklig mängd i bröstmjölken precis som järn och som någon här skrev så tas järnet dessutom lättare upp.
De tuggade och spottade ut maten precis som du beskriver men efterhand ju större dem blev desto bättre gick det.