• Anonym (Sårad vän)

ofrivilligt barnlösa skärp er !

Det är så att jag har en vän som är ofrivilligt barnlös, det tog 5 år att få deras underverk. Detta underverk upptäcker nu världens med nästan alltid ett leende. Jag har funnits för för vännen dag och natt , har torkat tårar hållit i handen . Varit till Apoteket i dennes ärenden. Jag har funnits där med tröstande ord och en ständig vän i denna orättvisa resa.
    Men nu lyckas jag bli gravid och denna vän listar ut det några dagar efter jag plussat. Frågar rakt ut och jag kan inte ljuga. Jag möts av ilska och ' jaha det gick snabb! Jag visste att ni var där och knullade' . Gissa om jag känner mig sårad ?

Bara för att man är barnlös ger det ingen rätt behandla sina vänner hur man vill :( skärp er !

• Svar på tråden ofrivilligt barnlösa skärp er !
  • Sööderbönan

Usch vad okänsligt och otrevligt, ouppfostrat och helt galet!

Men grattis till din graviditet. All lycka och välgång! {#emotions_dlg.flower}

• LinneaJosie

Men du, det är ju bara en person som gjort så mot dig - din vän. Prata med henne istället. Det är inte så sympatiskt att uttala sig om en hel grupp baserat på en persons beteende. För att parafrasera: skärp dig!

• OupaOupa

Och varför drar du alla över en kam istället för att vända din ilska mot fin kassa vän? Tycker inte att du är så mycket bättre än hon.

• Anonym (Sårad vän)

Ursäkta jag menade inte att dra alla över samma kam! Men just denna vän borde verkligen skärpa sig !

• La Lola

Eh....ok.
    Varför gnäller du på alla i din rubrik när det rör sig som en person i texten?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Anonym (Sårad vän) skrev 2013-10-26 12:00:35 följande:
    Ursäkta jag menade inte att dra alla över samma kam! Men just denna vän borde verkligen skärpa sig !
    Och det har du sagt till henne va? Vad sa hon?
  • LinneaJosie
    La Lola skrev 2013-10-26 12:00:48 följande:
    Eh....ok. Varför gnäller du på alla i din rubrik när det rör sig som en person i texten?

Då får du ju mycket bättre resultat om du pratar med henne.
  • ganskabra

Jag känner verkligen igen mig.
    Har en vän som hela tiden är misstänksam och frågar om jag och min man inte försöker få barn. Hon har också rakt ut vid flera tillfällen sagt att om jag skulle bli gravid skulle hon bli otroligt ledsen.
    Jag kan faktiskt förstå henne på ett sätt. Det blir en slags påminnelse om den längtan som gör så otroligt ont och det måste kännas jätte orättvist när "alla andra kan utom en själv".
    Ha en öppen dialog med din vän, säg att du blir sårad och att du blev lycklig och fanns där för henne under hennes graviditet och resan innan och att du förtjänar samma bemötande och om din vän inte klarar av det så får ni väl helt enkelt prata om något annat.

There is no such thing as a hopeless situation. Every single circumstances of your life can change!
  • Betty Boop

Jag är ofrivilligt barnlös och tänker fan inte skärpa mig för att din kompis är rubbad! Är det nån som ska skärpa sig så är det du TS! Skäll på rätt person!

• Anonym (mjo)

man hade väl kommenterat det men inte på sådant sätt som henne. hade det varit min vän hade jag grattat och varit glad för hennes skull, hade jag känt avundsjuka hade jag hållit det för mig själv. men är det svårt att bli med barn och en nära vän blir det lätt så känner nog de flesta avundsjuka. men att säga så som hon sa är ingen vän.. 

• ganskabra
    Betty Boop skrev 2013-10-26 12:16:41 följande:
    Jag är ofrivilligt barnlös och tänker fan inte skärpa mig för att din kompis är rubbad! Är det nån som ska skärpa sig så är det du TS! Skäll på rätt person!
    Ja det var ett konstigt sätt att vinkla problemet på.
    Är överlag emot att man drar alla över en kam.
    Men ibland kan det bli felformulerat när man är lite uppeldad. Tror inte ts menar bokstavligt att ALLA barnlösa ska "skärpa sig"
    There is no such thing as a hopeless situation. Every single circumstances of your life can change!
  • Limalie

Är också ofrivilligt barnlösa och tänker heller inte skärpa mig för EN person är klantig och taskig!

• sötare

och som man kan se om man läser igenom tråden ( så många inlägg e det inte i den) så ber ts om ursäkt för att hon drog alla över en kamm

• Anonym (intebarnlös)

Det enda jag kan komma fram till utifrån TS är att det kanske varit bäst om TS vän fått förbli barnlös och inte uppfostra fler otrevliga personer. Hur andra barnlösa har något med det att göra förstår jag inte alls...

• MrsC74

Grattis graviditet.
    Ta det med din vän i ställer.
    Alla som har svårt att få barn är inte så.
    Din TS är lika dum som din vän var. Skillnaden är hon tog det med dig direkt och drog inte med sig en hel grupp människor.

• ganskabra
    Anonym (intebarnlös) skrev 2013-10-26 12:37:55 följande:
    Det enda jag kan komma fram till utifrån TS är att det kanske varit bäst om TS vän fått förbli barnlös och inte uppfostra fler otrevliga personer. Hur andra barnlösa har något med det att göra förstår jag inte alls...
    Men fy, vilken smaklös kommentar.
    Håller med om sista meningen dock
  • puss

fy va taskigt. och helt onödigt.

Sluta tjafsa din dumma fan.
  • ganskabra
    puss skrev 2013-10-26 12:44:24 följande:
    fy va taskigt. och helt onödigt.
  • Anonym (intebarnlös)
    ganskabra skrev 2013-10-26 12:42:48 följande:
    Men fy, vilken smaklös kommentar. Håller med om sista meningen dock

Än inte mindre sann. Finns ju otaliga människor i världen där det hade varit bättre för ALLA om de inte skaffat barn alls. Otrevliga personer med fruktansvärd människosyn, barnmisshandlare osv.
  • Pimpinellan

Men vad har ofrivilligt barnlösa överlag med din kompis att göra? Nä,just det-ingenting! Det är som om jag skulle säga,"men hallå alla ni fertila skärp er och sluta tyck att vi alla ska finna oss i vårt öde"-jag vet nämligen att alla fertila inte tycker så! Den kammen du drar alla över känns jag inte vid hörru.

Svar på tråden ofrivilligt barnlösa skärp er !