• ganskabra

ofrivilligt barnlösa skärp er !

Jag känner verkligen igen mig.
    Har en vän som hela tiden är misstänksam och frågar om jag och min man inte försöker få barn. Hon har också rakt ut vid flera tillfällen sagt att om jag skulle bli gravid skulle hon bli otroligt ledsen.
    Jag kan faktiskt förstå henne på ett sätt. Det blir en slags påminnelse om den längtan som gör så otroligt ont och det måste kännas jätte orättvist när "alla andra kan utom en själv".
    Ha en öppen dialog med din vän, säg att du blir sårad och att du blev lycklig och fanns där för henne under hennes graviditet och resan innan och att du förtjänar samma bemötande och om din vän inte klarar av det så får ni väl helt enkelt prata om något annat.

There is no such thing as a hopeless situation. Every single circumstances of your life can change!
  • ganskabra
    Betty Boop skrev 2013-10-26 12:16:41 följande:
    Jag är ofrivilligt barnlös och tänker fan inte skärpa mig för att din kompis är rubbad! Är det nån som ska skärpa sig så är det du TS! Skäll på rätt person!
    Ja det var ett konstigt sätt att vinkla problemet på.
    Är överlag emot att man drar alla över en kam.
    Men ibland kan det bli felformulerat när man är lite uppeldad. Tror inte ts menar bokstavligt att ALLA barnlösa ska "skärpa sig"
    There is no such thing as a hopeless situation. Every single circumstances of your life can change!
  • ganskabra
    Anonym (intebarnlös) skrev 2013-10-26 12:37:55 följande:
    Det enda jag kan komma fram till utifrån TS är att det kanske varit bäst om TS vän fått förbli barnlös och inte uppfostra fler otrevliga personer. Hur andra barnlösa har något med det att göra förstår jag inte alls...
    Men fy, vilken smaklös kommentar.
    Håller med om sista meningen dock
  • ganskabra
    puss skrev 2013-10-26 12:44:24 följande:
    fy va taskigt. och helt onödigt.
Svar på tråden ofrivilligt barnlösa skärp er !