Akut hjälp med tjejnamn! Rösta!
Hjälp! Har sån namn ångest! Dottern är 16 dagar gammal och vi har kallat henne Isabella eller Bella sedan dagen efter hon kom. Men det känns inte längre rätt.. Förknippar inte namnet med nått.. Namnet har aldrig funnits över min lista på favoritnamn men sambon föreslog det i slutet av graviditeten. Sedan ville han bestämma namnet så fort som möjligt efter fl och jag var trött och sliten och sa bara okej till namnet.. Men jag har velat fram och tillbaka Wilma har varit mitt favoritnamn i över tio år, men det kändes inte rätt när hon låg i magen. Men kanske nu?. Nora vet jag ju rimmar på något mindre trevligt, men jag känner en Nora som är så himla söt och gullig, därför tycker jag om det namnet. Sambon tycker att det går bra med vilket som. Och kan man bara "byta" namn? Vi har ju sagt till många att hon heter Isabella så jag är orolig för vad folk kommer att tycka när vi "byter" namn. Men jag är ledsen över att det inte känns helt rätt. Och hur säger man det till folk? "Hej! Jo förresten, hon heter inte Isabella längre utan xxxx?". Någon som varit som jag? Så.. Vilket namn tycker ni är bäst/finast?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-24 22:19
Kommentera gärna hur ni tänker:)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-28 10:29
Har någon några fler namnförslag i stil med dom jag har skrivit? Försöker lägga upp en bild på henne också så kanske det blir lättare.