• Comet

Akut hjälp med tjejnamn! Rösta!

Jag röstade inte för att jag tycker att alla tre namn är fina! När vår tjej föddes var hon namnlös i fem veckor eftersom vi inte kunde bestämma oss mellan två namn. Till sist fick hon båda (de passar ihop väldigt bra också), men bara ett av namnen blev tilltalsnamn. Skulle det vara så att hon själv vill ha det andra som tilltalsnamn när hon blir större så är det ju bara att byta.

En jobbarkompis till mig bytte namn på sin tjej två veckor efter födseln. Hon sa att det helt enkelt inte kändes rätt. Och det är ju inte så konstigt, man måste ju hinner känna efter lite!

• Comet
    Smilla86 skrev 2013-10-27 12:37:37 följande:
    Tack alla svarat!!! Jag tvekar fortfarande på att ev byta även om det jobbigt nog finns i mina tankar.. Känns som man vant sig och det kommer kännas konstigt att kalla henne något annat Och storebror proteterar högljutt. Han vill att hon ska heta Bella. Älskar Nora, men är nog tyvärr för feg ifall hon skulle bli mobbad alternativet just nu är Nora som andra namn. Typ Nora Isabella xxxx.. Sen har jag andra favoritnamn såsom Freja (sambon vill inte detta), Elsa, Stella, Felicia, Tilda mm. Men det känns inte som om dom heller passar. Ångrar sjukt mycket att vi inte spikade ett namn innan hon föddes men vi tänkte att vi skulle kunna se vad hon var för person och vilket namn som skulle passa. MEN inget passar känns det som..
    Att byta namn nu känns kanske konstigt i några dagar, men det är ju bättre än att hon har ett namn som känns konstigt hela livet! Och storebror skulle säkert vänja sig snabbare än någon annan! Men jag gillar Nora Isabella annars, det passar bra ihop! Tilda är så fint också!
Svar på tråden Akut hjälp med tjejnamn! Rösta!