ADHD FRÅGOR! Fick precis veta att jag har ADHD.
Hej!
Är en kvinna på 20 år.
Har lite frågor om ADHD då jag nyligen fått diagnosen. Eller ja fått reda på att jag har det. Man är väl född med ADHD?
Ska till min psykiatriker på torsdag, kan självklart ställa alla frågor då. Men skulle vilja fråga människor med egna erfanheter istället. Folk som faktiskt lever med ADHD.
Min mamma har också ADHD men jag vill inte prata med henne om allt.
F.ö Är jag mer hyper och impulsiv och har ganska bra koncentration. (JA jag har gjort alla tester!)
Vid sex:
Jag har varit sexuellt aktivt (samlag) i snart två år. Eller egetnligen bara 1 år då jag inte klarade av det tidigare. Men hade analsex istället (JAG VILLE , jag blev inte tvingad!) Men har märkt att jag tröttnar under förspelet, jag blir kåt i 5 minuter, sen bara PANG BOM försvinner det. Jag blir helt "jahapp vad gör jag här?" Har svårt att känna njutning och när jag onanerar själv går det väldigt snabbt..orkar inte hålla på hur längesomhelst.
Dock kan jag behålla kåtheten när jag får ta ledrollen, då jag får göra mycktet saker (s¨å jag inte blir utråkad) Är detta något som har med ADHD:n att göra? eller är det bara jag som inte känner min kropp?
Med nya partners kan jag behålla kåtheten längre. Men inte när jag börjat ha sex med samma partner 3 gånger typ. Kanske fler.
Har även haft enstaka utbrott, alltså stått och skrikt och blivit galen. KAN detta vara ADHD:n med? eller ?
ursäkta mina konstiag frågor, men arh -.-
Har ofta beslutsångest...alltså med ALLT! Allt ifrån killar jag vill dejta/ligga med till godis i affären.
Tips för att klara vardagen bättre?
Jag är väldigt stökig med. Älskar att organisera, men när jag gör saker blir det liksom ...stökigt bara.
Skiftar med, från att vara JÄTTEGLAD och hyper till att bli helt ledsen men ändå vara lika hyper.
Har jag fler frågor återkommer jag...
OCH NEJ JAG VILL INTE SKYLLA ADHD:n på allt. Jag vill bara lära känna mig själv mera.