• Puolukka

    Negativt test i vecka 6 eller 7?

    Hej!

    Normalt är min menscykel på 19-23 dagar, nu har det gått 49 dagar. Jag känner mig gravid, har ont i bröstvårtorna och som stickningar i magen ibland. Tycker vårtgårdarna blivit mörkare och brösten lite större.

    Enligt appen på telefonen ska jag vara i vecka 7, om jag nu är gravid. Men testen blir så gott som negativa. Där finns ett knappt synligt streck på dem, som sambon inte litar alls på. Testade senast igår.

    Har varit till ungdomsmottagningen och rådfrågat, och hon sa att det inte var ovanligt att stegringen tog tid på sig och att jag mycket väl kunde vara gravid, men att hormonet var för lågt än.

    Därför frågar jag er, är det någon som har plussat så sent som i sjunde veckan? Har lovat mig själv att inte testa förrän på onsdag igen. Är i desperat behov av solskenshistorier då vi har försökt i 7 månader (vet att många försökt längre, men för mig känns det ändå som en evighet).

  • Svar på tråden Negativt test i vecka 6 eller 7?
  • Lofgrenmalin

    Quinna85: oj vilket dåligt bemötande! Ingen förståelse och en kass lyssnare låter det som! Jag skulle byta, du går på en privat va? Betalar du själv för besök och liknande? Om så är fallet skulle jag byta direkt.

  • Puolukka
    Quinna85 skrev 2013-09-23 19:56:22 följande:
    Idag var jag på VUL och läkaren hittade inget, men tittar man 5 sekunder hinner man inte se så mycket. Det han sa var; ja du har två äggstockar och en livmoder. Han ville inte ens lyssna på att min mens uteblivit i två veckor. Han menade på att även om man är låghormonare så ska det ge utslag på ett gravtest. Varför har jag inte varit med om det när jag väntade mina barn i så fall? Då plussade jag i v.8 som tidigast. Och innan jag fick mitt första missfall i november förra året så plussade jag i v.10. Då säger han att det är omöjligt!
    Så vad gör jag nu? Väntar på mensen antar jag.
    Han ville inte ens undersöka mig igen för att se om mensen var påväg eller om han såg nåt ägg. Jag går på en missfallsutredning hos honom och därför vill jag veta tidigt om jag är gravid så att jag kan få den hjälp jag behöver. Tror nog jag ska byta mottagning.
    Men fy faan säger jag!! Hur kan man vara så känslolös?? Fytusan Ja-a byt, sådär får man ju inte bete sig. Åt mig sa dom ju istället att det inte var något konstigt så här tidigt igrav ... Och du VET ju av erfarenhet att det kan vara så. Nä fy ... Lider med dig <3
  • Quinna85

    Ja jag går hos en privat, och det kändes helt värdelöst att betala 350kr för det besöket. Min sambo läste på internet att en sådan undersökning brukar ta 10-15 minuter.

    Jag ska absolut byta mottagning men rädd att få samma bemötande.

  • Lofgrenmalin

    Men kan du inte försöka ha med dig sambon nästa gång? Då är ni ju två mot en liksom. Jag förstår känslan, senast jag var på kk och gjorde gravtest hade jag förberett argument för att få typ blodprov om testet var negativt, men vän där sa jag bara tack och gick då det blev neg... Man känner sig maktlös, det är ju ändå de som har utbildning.

  • Quinna85
    Lofgrenmalin skrev 2013-09-23 20:42:55 följande:
    Men kan du inte försöka ha med dig sambon nästa gång? Då är ni ju två mot en liksom. Jag förstår känslan, senast jag var på kk och gjorde gravtest hade jag förberett argument för att få typ blodprov om testet var negativt, men vän där sa jag bara tack och gick då det blev neg... Man känner sig maktlös, det är ju ändå de som har utbildning.



    Jo min sambo var med, och det var han som tryckte på att jag är låghormonare och inte brukar plussa så pass tidigt.läkaren hävdade ändå att man alltid plussar ändå om man är gravid, oavsett vecka.då blev vi båda helt paffa men man vill lita på vad läkaren säger.nä man måste nog plugga på en hel delinnan man går på undersökning.
  • Puolukka
    Quinna85 skrev 2013-09-23 20:52:02 följande:


    Jo min sambo var med, och det var han som tryckte på att jag är låghormonare och inte brukar plussa så pass tidigt.läkaren hävdade ändå att man alltid plussar ändå om man är gravid, oavsett vecka.då blev vi båda helt paffa men man vill lita på vad läkaren säger.nä man måste nog plugga på en hel delinnan man går på undersökning.
    Usch, jag blir jätteledsen av sånt här. Blir så jävla besviken. Hur ska man kunna lita på läkare när de beter sig så här?

    Jag minns när jag var i 15års-åldern och hade väldigt ont i bröstet/revbenen. Hade en kompis, lika gammal, som berättade att hon haft så några månader tidigare, åkt in till sjukhuset och blivit akut körd till ett större sjukhus eftersom de trodde hon hade en propp. Så jag åkte in till samma sjukhus och läkaren röntgade men såg inget som var fel. Så jag frågade "Om jag fått en propp, syns det om man röntgar då?" varpå läkaren SKRATTADE och sa "man får inte en propp i din ålder".
  • Lofgrenmalin

    Jag fick mens idag, på dag 17. Hade inte testat positivt än.. Men nu har det avtagit så om jag bara blöder en dag måste jag ringa kk och få en gyn-koll. Jag hittade inga privata gyn eller barnmorskor i min hemstad... Lider med dig:(( skickar styrkekramar

  • Puolukka
    Quinna85 skrev 2013-09-25 21:00:26 följande:
    Och nu fick jag nog mitt 5:e missfall... Bara börja om på nytt. Hoppas det går bättre för er andra.
    Ne-ej fy va tråkigt :'( ... Hoppas det går bättre nästa gång, och att det går fort också. Styrkekramar!
  • yemenena

    Jag är så frustrerad! Och hoppas någon här kanske skulle kunna rådgiva mej om vad jag ska göra,

    Min senaste mens kom den 24 januari. 1v.

    Har ingen aning om när min äl ska va, men nu har det gått 7+3 dagar sen min senaste mens första dag, och min mens har ännu inte kommit..

    Jag mår inte illa eller så, känner dock att jag konstant är ute efter mat och att mina bröst har vuxit till sej en helt OK bit,

    Sen har jag känt en mensvärks liknande känsla och liksom väntat på att mensen ska komma, fast den ek har kommit, jag har även känner mej yr, jättetrött vissa gången och vart lite seg om dagarna, känner även att jag måste tömma blåsan oftare på dagstid, har testat mej 2 gånger, och båda gångerna har visat negativt, blir så frustrerad just för att proven inte visar något men endå kommer inte min mens, och så forsätter jag att växa, haha, känner dock inte att brösten är jätteömma, jag är inte särskilt känslig där, men mina bröstvårtor har blivit större..

    Ah jag har iallafall ingen aning om vad det är för fel på mej :(

  • Naniismamma

    Lite sent inlägg här kanske, men hur har det gått för alla här inne?

    Jag är på cykeldag 40 nu och min mens har uteblivit men inte fått några positiva test ännu.

    Min BIM var den 6e april och den 9e fick jag rosa på pappret med röda strimmor , tänkte direkt att det är nu mens på g... Men det slutade, hade klara flytningar därefter.

    Flera dagar efter det så hade vi sex, la oss och sov och sedan när jag vaknade hade jag lite blod i trosorna och blod landade flytningar överallt så jag torkade av allt och tänkte att nu var det ju garanterat mensen... Men där slutade det också, och sedan helt klara flytningar.

    Har inte testat på ett tag nu men vågar inte testa för stunden för jag vill inte ha fler negativa test, så ska vänta och se minst 1 vecka till ifall mensen kommer eller inte.

    Jag hade ömma bröstvårtor för ca 1 vecka sedan... Jag har mensvärk liknande smärta i tjejmagen och höger sida på samma höjd som äggstocken borde vara.. jag har haft huvudvärk flera dagar varje dag, jag har illamående konstant, konstiga hungerkänslor, kissar massor osv.

    Men varken mens eller positiva test. Jag är så frustrerad.

Svar på tråden Negativt test i vecka 6 eller 7?