• Puolukka

Negativt test i vecka 6 eller 7?

Hej!

Normalt är min menscykel på 19-23 dagar, nu har det gått 49 dagar. Jag känner mig gravid, har ont i bröstvårtorna och som stickningar i magen ibland. Tycker vårtgårdarna blivit mörkare och brösten lite större.

Enligt appen på telefonen ska jag vara i vecka 7, om jag nu är gravid. Men testen blir så gott som negativa. Där finns ett knappt synligt streck på dem, som sambon inte litar alls på. Testade senast igår.

Har varit till ungdomsmottagningen och rådfrågat, och hon sa att det inte var ovanligt att stegringen tog tid på sig och att jag mycket väl kunde vara gravid, men att hormonet var för lågt än.

Därför frågar jag er, är det någon som har plussat så sent som i sjunde veckan? Har lovat mig själv att inte testa förrän på onsdag igen. Är i desperat behov av solskenshistorier då vi har försökt i 7 månader (vet att många försökt längre, men för mig känns det ändå som en evighet).

• Svar på tråden Negativt test i vecka 6 eller 7?
  • Puolukka
    Quinna85 skrev 2013-09-22 14:12:56 följande:
    Vad har ni för symptom? Jag tänkte punkta upp mina här

* molvärk sedan 14 dagar tillbaka
    * känslig mage, ibland förstoppad
    *halsbränna, började igår (lördag)
    * trött, bara förnamnet!
    * molvärk i svanken emellanåt
    * lite öm i brösten, den sidan mot armhålan
    * illamående efter intag av mat (endast förra veckan)
    * svullen mage på kvällarna (ser ut att vara i 4-5:e månaden)
    * ibland känns det som om jag har foglossning
    * stickningar i underlivet emellanåt
    * gaser

Men annars mår jag bra
    Om jag inte är gravid nu så tror jag att min kropp och min hjärna är bäst på samarbete för att bli skengravid
    Jag kan pricka i några av dina symptom.

* molvärk eller stickningar i magen, men de kommer och går
    * väldigt öm i bröstvårtorna
    * svullen mage på kvällarna
    * galna gaser. haha, det märks så väl för jag har typ aaaldrig gaser annars.

* vårtgårdarna har blivit mörkare tror jag
    * brösten är lite större

Jag är dock inte sådär jättetrött tycker jag, vilket skrämmer mig lite. Det är ju det obligatoriska symptomet liksom ...
  • Lofgrenmalin

Samma här, kan prova av några:
    • trög, typ förstoppad om jag inte dricker proviva varje lunch.

•veckan före bim var jag på toa varje natt, nu är det inte varje men typ varannan.

•har haft ilningar i benen från höfterna och neråt.

•brösten ser större ut.

•SVETTAS! Jag brukar vara frusen men nu måste jag ha linne på jobbet, annars svettas jag konstant.

•när jag blir hungrig liksom suger det i magen.

•har haft molvärk, veckan före och efter bim var det varje dag, nu är det ibland. Inte jätteont men så jag lagt märke till det.

•seg, men inte supertrött och det är också det som gör att jag tvivlar, precis som du Poulukka.

• Puolukka
    Lofgrenmalin skrev 2013-09-22 16:32:46 följande:
    Samma här, kan prova av några:
    • trög, typ förstoppad om jag inte dricker proviva varje lunch.

•veckan före bim var jag på toa varje natt, nu är det inte varje men typ varannan.

•har haft ilningar i benen från höfterna och neråt.

•brösten ser större ut.

•SVETTAS! Jag brukar vara frusen men nu måste jag ha linne på jobbet, annars svettas jag konstant.

•när jag blir hungrig liksom suger det i magen.

•har haft molvärk, veckan före och efter bim var det varje dag, nu är det ibland. Inte jätteont men så jag lagt märke till det.

•seg, men inte supertrött och det är också det som gör att jag tvivlar, precis som du Poulukka.
    Jamen just, nu när du säger det så var jag väldigt mycket på toa ett tag. Kissnödig konstant, men nu är det mer sällan. Är inte det konstigt?  Och benen har jag haft som växtvärk i, som man hade när man var liten du vet?

Ja, jag hade gärna tagit emot enorm trötthet om det bara betydde glada nyheter! Vill bara att tiden ska gå framåt så jag får ett besked.
  • Lofgrenmalin

Ja precis som växtvärk:) oftast när jag skulle sova. Ja jag tar väldigt gärna tröttheten just nu:D

• Puolukka
    Lofgrenmalin skrev 2013-09-22 16:44:44 följande:
    Ja precis som växtvärk:) oftast när jag skulle sova. Ja jag tar väldigt gärna tröttheten just nu:D
    Har du testat idag också?
  • Puolukka
    Lofgrenmalin skrev 2013-09-22 16:50:19 följande:
    Nej, jag testade senast i torsdags så jag försöker hålla mig till tisdag eller onsdag..
    Aha okej :). Hoppas!!
  • Lofgrenmalin

Jag laddade ner en gravid-app ( jag vet, kanske dumt men hoppas) och den säger att jag är i v 7, (6+0). Varför räknar den så? Då börjar ju v 1 innan man haft äl ens. Jag la in mitt senaste mensens första dag-datum, i och med att jag inte plussat än...

• Lovisa09
    Lofgrenmalin skrev 2013-09-22 20:30:53 följande:

Jag laddade ner en gravid-app ( jag vet, kanske dumt men hoppas) och den säger att jag är i v 7, (6+0). Varför räknar den så? Då börjar ju v 1 innan man haft äl ens. Jag la in mitt senaste mensens första dag-datum, i och med att jag inte plussat än...

Alla graviditeter utgår från senaste mensens första dag, de två första veckorna är du alltså inte ens gravid. Men man räknar så eftersom man nästan aldrig kan veta exakt när äl sker. En graviditet är normalt 40 veckor men du är då gravid i 38 av dem veckorna. 6+0 innebär att du har gått 6 fulla veckor och går in i vecka 7. Ex 6+5= 6 fulla veckor och 5 dagar in i vecka 7= du är i vecka 7. :)
  • Novemberkaktus

Veckan innan bim på söndagen började det hela med ett stick på höger sida i tjejmagen, på kvällen natten fick jag som ljusrosa strimmor när jag torkade mig. Dagen efter huvudvärk, drt brukar jag få några dagar innan mens Veckan som följde hade jag jättemycket molvärk i ryggslutet, blev tokhungrig ibland, jättetrött gick o la mig kl åtta och sov hela natten. På torsdag i bilen på väg hem från jobbet fick jag kolsyra i ena tissen som om mjölken rann till tittade tvärt ner i tröjan och såg att det kom lite genomskinlig vätska blandat med gräddvit typ. Jag var kass i kistan o gasig, jag är sällan gasig och ännu mera sällan kass i magen. Sista veckan efter bim har jag testat totalt neg. Symptomen har avtagit lite, det spänner till lite med kolsyra i tussarna ibland och jag kan trycka ut lite vätska i den ena om jag vill. Jag har lite molvärk i magen och ryggslutet ibland men det kan lika gärna vara tarmarna och att jag jobbat i trädgården. Jag är gasig och hård i magen gaser har jag sällan men jag brukar va rätt hård i magen. Jag är inte lika trött eller får sånna där tokhungeril. Jag har som ilningar i benen och lite ömma höfter lite åt foglossningshållet men det kan ju ha med annat att göra. Känner mig lite svullen om magen men det kan ju va tarmarna eftersom jag är rätt gasig. Suck, kan inte bara mensen komma så vi kan börja om. Men hoppet lever ju så länge den inte kommer iof.

Svar på tråden Negativt test i vecka 6 eller 7?