• Afrodithe

Någon som testat Hairbell från Harmonylife?

Hej.
    Tänkte höra om det är någon som har testat Hairbell från Harmonylife, som ska göra att ens hår växer dubbelt då snabbt???
    Verkar lite för bra att vara sant kan jag känna, men det hade varit kul om det verkligen funkar.
    Bilderna som läggs ut ser totalfixade ut så jag blir rätt så tveksam, samtidigt så hade det varit trevligt om håret faktiskt hade växt lite snabbare :)

Vad säger ni?

Funkar eller fejk?

• Svar på tråden Någon som testat Hairbell från Harmonylife?
  • Hannipanni

Jag har börjat med Hairbell idag. Är väldigt skeptisk men tycker det är kul att testa. Mitt hår har har "stannat" i växten då det slits väldigt mycket eftersom jag både fönar och plattar det varannan till varje dag. Det som hinner växa ut måste jag sen klippa av. Vet inte om det kan vara så att det stimulerar blodcirkulationen i hårrötterna... Duschade för cirka 2 timmar sen och har sen dess varit rätt så varm i hela hårbotten. Spännande att se om det ger resultat :)

• StinaM2
    HairIsMyHobby skrev 2014-02-12 13:26:23 följande:

Jag tipsar om Lee Stafford Hair Growth Shampoo & Balsam i stället.

Jag köper min andra omgång nu, och det fungerar galant för mig med mitt hår, vänner ohc bekanta har Skrikit rättut av glädje för att det har fungerat på deras Långsamt Växande hår.

Jag hoppades men jag förväntade mig inte 4cm på 3,5 vecka. tillskillnad från 1-1,5cm i månaden, (för mig i vanliga fall)

Lyko.se har  flaskor på 200ml för bara 89kr st. Jag tycker framförallt Trovärdigare sida och produkt. än vad man kan hitta ang Hairbell.

Lee Stafford, känd hår expert . Med förklaring: Vad, Hur, och Inngehåll i prodkten till skillnad från Hairbell

"Lee Stafford Hair Growth Shampoo är ett proteinbaserat komplex som tillför näring till hårsäckarna och skapar en hälsosam miljö i hårbotten så att håret kan växa snabbare. Schampot är fuktgivande och balanserande med hydrolyserat veteprotein, som hjälper till att stimulera hårbotten och hårsäckarna samt hjälper håret att bli smidigare, friskare och mjukare.

Användning:
    Applicera i vått hår, massera upp ett lödder och skölj väl. Använd sedan Lee Stafford Hair Growth Conditioner för bästa resultat "

/ "Hair Is My Hobby"

Växte det 4cm på 3,5 vecka eller missuppfattade jag det? 
    Vad tycker du om produkten för övrigt?

• Isabella93
    Cupcake89 skrev 2014-02-07 22:28:25 följande:
    Håret växer fortare inifrån. Alltså hjälper inte shampoo. Tillskott som priorin och öljäst kan funka men då måste man ha tålamod

Schampot är ju inte bara i håret, utan även i hårbotten..där håret växer! Vissa schampon gör att man får torrt hår och andra kan till och med göra att man får fettigt! Allt beroende på vad man har för hårbotten från början. När schampot sen nuddar hårbotten så suger det sig även in i huden, som en vanlig body lotion, och det är då håret börjar växa fortare för den får så mycket näring ifrån schampot på så vis. :)
  • armband

Hej! Hur har det gått för er som har provat?!
    Jag sitter med handduken runt huvudet just nu efter första testen men jag är riktigt skeptisk och vet inte om jag vågar använda produkten igen. Den stinker ju verkligen kemikalier och jag tappade känseln i hårbotten... nu kliar det lite..

• Durfuiwnen

Hej! Jag har precis köpt hairbell som ska göra så att håret växer fortare, blir glansigare, starkare och att man ska tappa mindre hår. Jag undrar bara om någon har testat en längre tid..? För så som jag fattat detta ska man bara använda detta i hårbotten, gör de ändå att håret blir glansigare och sådär?

Använder ni de i hela håret eller bara i hårbotten?

Tack på förhand :)

Mvh Johanna.

• Isabella93

Jag har använt hairbell två tvättar nu, första gången sved det lite, andra gången kändes det ingen skillnad från vanligt Schampoo och balsam. Men det känns redan som att jag fått längre hår. (Kanske inbillning) mitt hår känns också tjockare och fylligare sen jag började använda det, håret blir inte lika tovigt som tidigare och jag ser bara positiva saker med detta schampoo och balsam. Jag har bara tagit i hårbottnen men jag tror inte det är någon fara om man tar i hela håret, jag låter det sitta i ett tag innan jag sköljer ur det och på mig verkar det fungera väldigt bra. :) Lycka till!

• Rosili

Man ska inte använda hairbell i hela håret, enbart i hårbotten. Som ska låta verka i 2-3 minuter innan man sköljer av. eftersom det torkar ut håret. det hår som blir glansigt och fint ska tydligen vara det som växer ut. Dock ska man inte använda sådan skit, för det innehåller massa skit!!! Jag vet inte om just hairbell har hormoner i sin produkt men jag vet att vissa kan det, så¨ni bör kolla vad det innehåller. sen får man inte fler strån, det som sker är att ditt strå blir grövre(läs om varför själv) men hårstrån har en livscykel , tillväxtfas och vilofas (läs om det också). sen växer det ut ett nytt hårstrå ur samma hårsäck allt eftersom faller det gamla och ersätts med det här nya strået. Därav upplevelsen av att man tappar håret i början, som jag antar dem menar.

• Rosili

oj.. jag mena INTE att du tappar allt hår, utan kanske upplever att du tappar lite mer än ditt vanliga i början:P

• viilma1991

Man kan även äta B - vitaminer om man vill att håret ska växa. Det är nyttigt för både håret och naglarna. Naglarna ska också växa snabbare. Men det är bara sånt jag har hört, så det kanske inte funkar.

• Vimp

Jag har använt hairbell i ca 1månad och jag är inte alls nöjd. Jag har tappat väldigt mycket hår varje gång som jag har använt schampot , på hemsidan stod det att man gör det dom "två första veckorna" men det fortsatte, visst det kändes lenare i början men längre har det inte blivit, bara tunnare.

Det värsta är att det syns i luggen att det är vissa lite glesare ställen. Någon som har

• Levalivetmedbarn

Kan inget om Hairbell men jag och flera vänner använder Original Silicea och ser ett jätte bra resultat på håret växer snabbare och är tjockare. Men inte bara håret blir snyggt utan även naglarna blir glansiga och bryts inte av.

Testat det mesta men kommer alltid tillbaka till Silicea. Rposenseriens schampo tycker jag oxå är bra

• towa

Jag har använt hairbell i 3 veckor nu, men tycker inte alls det har växt något än. Mitt hår växer normalt jättelångsamt, knappt 3-4 cm på 3 månader...om inte mindre.Men tänker fortsätta att använda upp allt så får man se efter några veckor. Det har aldrig svidit eller gjort att jag tappat mer hår. Fortsättning följer!

• shqipe/Krenar

TOTAL VARNING ! Gnugga inte schampot och balsamet i hårbotten de inte bra läs instruktionerna först kan bli väldigt varmt o irriterad hårbotten o kan orsaka skador i hårsäcken

• Beshaa

Har använt det sedan 5-6 tvättar, nje vet inte vad jag ska säga det är otroligt svårt att hålla det ifrån resten av håret! Märker ingen större skillnad i utväxten! (Ljust hår, mörk utväxt) något jag däremot reagerat på är plötslig blä akne jag fått i ansiktet, skulle kunna vara en skumt men börjar bli sjukt nojjig över innehållet.

• JuditWinterborn Dickson
    Använd absolut inte dessa produkter!! De förstörde mitt hår totalt. Jag hade hår ner till midjan men hade problem med att håret inte växte i nacken och på ena sidan så började använda dessa produkter. Brukar utan problem både färga och bleka mitt hår men gjorde inte detta under tiden jag använde produkterna, eftersom de luktade så starkt kemiskt, utan jag körde dessa som kur 2 veckor efter och före färgning. Plötsligt började mitt hår ''krypa uppåt'' istället, och topparna blev som tuggummiklet som inte klarade av att ens redas ut med fingrarna. Jag försökte allt för att få håret i trim igen och även att inte färga bleka eller tvätta med något schampoo. Det blev lite bättre efter en regäl klippning, men sen började jag använda hairbell igen för jag fattade inte att det var detta som förstörde håret. Det hela slutade med att jag fick klippa av allt i snagg och slutade använda hårprudukter helt. Jag började misstänka att det var hairbell och nu när det vuxit ut 15 cm igen bara testade jag att använda hairbell två gånger, och håret blev lika förstört igen. Gå ALDRIG på detta här med hair bell för det fungerar inte och dessutom förstör det håret. Det går inte att få håret att växa att tillföra något intill roten eller över strået, utan det som fungerar är vad som tillförs inne i roten, sen kan man bevara håret längre och bättre genom att tillföra oljor i topparna och att inte använda balsam och helst inte schampo heller. Mitt eländiga hår växte ut upp till 2,5cm i månaden av att jag inte använde annat än vatten upprepade gånger för att rengöra det.
Svar på tråden Någon som testat Hairbell från Harmonylife?