• Afrodithe

Någon som testat Hairbell från Harmonylife?

Hej.
    Tänkte höra om det är någon som har testat Hairbell från Harmonylife, som ska göra att ens hår växer dubbelt då snabbt???
    Verkar lite för bra att vara sant kan jag känna, men det hade varit kul om det verkligen funkar.
    Bilderna som läggs ut ser totalfixade ut så jag blir rätt så tveksam, samtidigt så hade det varit trevligt om håret faktiskt hade växt lite snabbare :)

Vad säger ni?

Funkar eller fejk?

• Svar på tråden Någon som testat Hairbell från Harmonylife?
  • Cupcake89

Håret växer fortare inifrån. Alltså hjälper inte shampoo. Tillskott som priorin och öljäst kan funka men då måste man ha tålamod

• Melody 88

Det är ju bevisat att det funkar för massor av folk, så förstår inte varför folk säger emot bara för att det inte funkar för dem. Eller funkar lika bra för dom. Jag har sätt flera bloggar bilder där det faktiskt fungerat otroligt bra.

• Cupcake89

Men hur kan det hjälpa utifrån? Googla så kommer du hitta information om att håret bara kan växa med hjälp inifrån. Shampoot kanske gör håret fylligare eller något så det ser ut o bli tjockare och längre

• Melody 88

Ingen aning men så här står det. Beskrivning HAIRBELL - Påskynda din hårtillväxt! ! HAIRBELL garanterar totalt fem resultat: ? Ditt hår kommer att växa tre gånger snabbare i genomsnitt ? Ditt hår kommer att bli mjukare och glansigare, ? Resultat som varar flera månader, ? Bevisad effektivitet och testat på alla hårtyper, ? En synlig minskning av håravfall. HAIRBELL har kliniskt visat sig öka hårväxten upp till tre gånger. Inom fyra månader kan håret växa mer än den skulle på ett år. Det kommer att tillåta dig att ha vackrare, blankare och starkare hår. KLINISKA TESTER De kliniska provningar som har utförts av ett oberoende laboratorium visar: ? Starkare hår: +83% ? Hårväxt: 76% ? Effektivitet av hårväxt: +80% ? Tillfredsställelse med behandlingen: 90% 95% av dem som kliniskt testade HAIRBELL höll på att fortsätta med behandlingen, vilket är ett bevis på effekten. Protokoll: Testerna utfördes med ett representativt urval av den franska befolkningen under en period av 30 dagar, mätning av varje patients hår därefter. Efter 30 dagar, summerade resultaten visar: ? En maximal tillväxt på 4,5 cm. ? En genomsnittlig provtillväxt på 2,9 cm. Tänk på att normalt sett växer håret 1,5 cm per månad i genomsnitt. KINETISK TEST PÅ HÅRVÄXT Tester utförda av Spincontrol, ett oberoende laboratorium. Protokoll: utfördes på patienter som representerar 60 av den franska befolkningen under en period av 28 dagar, mätning av varje patients hår därefter. Trettio patienter använde produkten dagligen och 30 patienter har inte tillämpat någon hår behandling. Resultaten visade att den grupp som tillämpade produkten dagligen hade en tillväxt 123 % högre än genomsnittet värde som erhållits från kontrollgruppen. KONSUMENTERNAS TEST De provningar som har utförts av konsumenterna i ett oberoende laboratorium visar: ? Starkare hår: +83 % ? Hårväxt: 76% ? Effektivitet på hårväxt: +80% ? Tillfredsställelse med behandling: 90% 95% av dem som kliniskt testade HAIRBELL höll på att fortsätta med behandlingen, vilket är ett bevis på effektiviteten. BRUKSANVISNINGEN Vi rekommenderar att applicera en liten mängd av HAIRBELL schampo i vått hår var 2 eller 3 dagar. Massera hårbotten varsamt med fingertopparna utan att gnugga låt det. Låt det sitta i 3-4 minuter och skölj sedan med varmt vatten. Efter schamponering, applicera en liten mängd av HAIRBELL balsam på vått hår, massera efteråt försiktigt med fingertopparna se till att täcka hela huvudet. Låt schampot sitta i några minuter och skölj sedan. Två tuber är tillräckligt för en månads behandling om de används 2-3 gånger i veckan.

• Melody 88

Och om kokosnötsoljan står det så här; Är ditt hår torrt och slitet efter vintern? Kokosnötsolja är produkten för dig som vill få ditt hår att växa snabbare, med massvis av vitaminer som är bra för håret! Många hävdar att kokosnötsolja fungerar bättre än alla konstgjorda behandlingar på marknaden. Den är 100% naturlig och därmed fri från silikoner, alkoholer och andra kemikalier som annars kan irritera både hår och hud. Kokosnötsolja fungerar otroligt bra för dig som behandlar ditt hår mycket med t.ex. färgningar eller hårtorkning eller har ett naturligt torrt hår. Kokosolja är något du inte får missa och kommer bli en stor del i din framtida hårvårdsrutin - används med fördel 1-4 gånger i månaden. Kokosolja fungerar utmärkt för att återfukta torrt hår - den är idealisk då den tränger in i hårstråna och reparerar skadorna från insidan. Laurinsyra, Kapinsyra och Vitamin E (alla närvarande i kokosnötsolja) hjälper att omstrukturera hår, öka hårets styrka genom att förhindra att det viktiga proteinet går förlorat. De som regelbundet använder kokosnötsolja hävdar att det ger ökad volym, glans och hanterbarhet - med mindre av hår som går av, tovor och kluvna toppar. Exempel på användningsområden: ? Få ditt hår att växa snabbare med hjälp av dess vitaminer, mineraler och nyttiga fettsyror. ? Återfukta ditt torra hår inifrån med penetrerande kokosnötsolja. ? Fungerar som värmeskydd för dig som använder t.ex. plattång, hårtork etc. ? Perfekt för färgat hår. ? Skyddar mot kluvna toppar. ? Ger lyster och glans till håret. ? Stimulerar hårväxt. ? Motverkat håravfall till följd av ålder. ? Hjälper ditt hår att behålla de viktiga proteinerna. ? Kokosnötsoljan kan även användas för hudproblem. Ingredienser: Kokosnötsolja

• MammaTillNeoh

Ååh jag vill så gärna testa, har försökt att spara ut mitt hår flera år nu men känns som att inget händer alls och sedan har jag haft så slitet hår så har varit tvungen att klippa det :/ Jag har blivit lurad så många gånger av sådana här företag som säger att deras produkter är såååå bra men så får man hem det och testar så fungerar det inte alls, eller så får man höra att det är farligt och blir osäker osv.. 

• Melody 88

Ja är ju fruktansvärt tråkigt om det inte funkar för ALLA. Skulle också bli lite bitter om det inte funkar, men då får man testa annat. Ska göra en egen hårinpackning som jag hitta på nätet, som tydligen kan öka hårväxten lite. Man tar 4 matskedar olivolja Mikrar det 30 sekunder Sen tar man i en tesked kanel och rör om. Masserar in det i hela hårbotten noga. Och sen håller man huvudet upp och ned 4 minuter för att få igång blodcirkulationen. Sen har man det i håret 1,5 - 2 timmar, innan man tvättar ur det. Det gör man 7 dagar för bästa resultat. Jag vet inte hur det här fungerar, men ska testa från och med i morgon - söndag, så får man se...

• MammaTillNeoh
    Melody 88 skrev 2014-02-09 13:51:16 följande:
    Ja är ju fruktansvärt tråkigt om det inte funkar för ALLA. Skulle också bli lite bitter om det inte funkar, men då får man testa annat. Ska göra en egen hårinpackning som jag hitta på nätet, som tydligen kan öka hårväxten lite. Man tar 4 matskedar olivolja Mikrar det 30 sekunder Sen tar man i en tesked kanel och rör om. Masserar in det i hela hårbotten noga. Och sen håller man huvudet upp och ned 4 minuter för att få igång blodcirkulationen. Sen har man det i håret 1,5 - 2 timmar, innan man tvättar ur det. Det gör man 7 dagar för bästa resultat. Jag vet inte hur det här fungerar, men ska testa från och med i morgon - söndag, så får man se...
    Ser fram emot och höra resultatet :) Hoppas det går bra för dig
  • Melody 88
    MammaTillNeoh skrev 2014-02-09 16:17:52 följande:
    Ser fram emot och höra resultatet :) Hoppas det går bra för dig

Absolut ska givetvis skriva hur det går. Ja man kan ju alltid hoppas. Men som sagt man ska kanske ta det med en nypa salt, alla är vi olika. Bara för att håret växer snabbare för någon behöver det ju inte funka för mig. Men hur som helst är ju produkterna bra för håret.
  • HairIsMyHobby

Jag tipsar om Lee Stafford Hair Growth Shampoo & Balsam i stället.

Jag köper min andra omgång nu, och det fungerar galant för mig med mitt hår, vänner ohc bekanta har Skrikit rättut av glädje för att det har fungerat på deras Långsamt Växande hår.

Jag hoppades men jag förväntade mig inte 4cm på 3,5 vecka. tillskillnad från 1-1,5cm i månaden, (för mig i vanliga fall)

Lyko.se har  flaskor på 200ml för bara 89kr st. Jag tycker framförallt Trovärdigare sida och produkt. än vad man kan hitta ang Hairbell.

Lee Stafford, känd hår expert . Med förklaring: Vad, Hur, och Inngehåll i prodkten till skillnad från Hairbell

"Lee Stafford Hair Growth Shampoo är ett proteinbaserat komplex som tillför näring till hårsäckarna och skapar en hälsosam miljö i hårbotten så att håret kan växa snabbare. Schampot är fuktgivande och balanserande med hydrolyserat veteprotein, som hjälper till att stimulera hårbotten och hårsäckarna samt hjälper håret att bli smidigare, friskare och mjukare.

Användning:
    Applicera i vått hår, massera upp ett lödder och skölj väl. Använd sedan Lee Stafford Hair Growth Conditioner för bästa resultat "

/ "Hair Is My Hobby"

Svar på tråden Någon som testat Hairbell från Harmonylife?