• moonstar88

Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?

Hej!
    Här kan vi mer eller mindre följa varandra i den mån vi vill, orkar och kan.
    Hoppas på att det är fler än jag och min man som ska satsa på ett nytt försök.

• Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?
  • pco
    moonstar88 skrev 2013-10-23 16:12:15 följande:

Fick tråkigt besked idag. var ju på äp igår då de hittade 12 ägg. 5 av dem var tydligen omogna, men de övriga 7 såg bra ut. trots detta blev inget befruktat trots icsi:(. Hur gör man nu liksom?
    Vi har aldrig fått bra resultat vid våra ivf:er och det blir sämre och sämre för var gång:(. Vi börjar nu på allvar fundera på äggdonation, spermadonation, embryoadoption/donation, vanlig adoption.

Kommer nu att vara frånvarande från familjeliv för att komma i fas igen.

Lycka till alla andra som håller på och kämpar, kämpa på!!!

Åh nej vad tråkigt! Hämta andan lite o rå om varandra så ni får mer energi, det har vi gjort. ... Då kommer ni tillbaka sen med mer kämparglöd!

Jag håller tummar o tår för er nästa gång!
  • intetnyttpåplusfronten

Nej, inga till frysen :/ 
    Lär ju inte bli nåt nytt försök förrän i februari, hoppas att mina ägg inte tagit slut vid det laget.. För ett år sen sa dem att det kunde vara försent inom ett halvår, så känns som att vi redan går på övertid här.. .:s 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Angelique

Intetnytt: jag håller tummarna sten-stenhårt att ni kan försöka igen och att det går vägen. Det går inte tidigare än februari tror du? Ni får använda tiden till att göra roliga saker och rå om varandra.

Pco: jag vet inte exakt vad skillnaden är. Man blir ju inte nedreglerad, kanske det som gör skillnad. Till oss sa de iaf att för populationen totalt är metoderna lika, men för en enskild individ kan dem ena eller andra passa bättre.

Vi gör ivf med icsi pga manlig faktor. ( men det kan ju vara något hos mig också, men de har inte sett något). Jag är 38 nu, maken 42. Vi började ivf 2009, blev gravid 2010 på tredje färskförsöket. son född juni 2011. Första syskonförsöket maj 2012, blev plus men blödning samtidigt så det hade bara fäst och sen släppt direkt. Sedan två försök som blev minus. På nästa försök fick vi till frysen för första gången, och blev gravid på fet. Allt såg bra ut på ul i V9 men sedan på kun hade hjärtat slutat slå värsta dagen i livet. Nu har vi gjort ett färskt efter det som inte blev något, men vi fick 3 till frysen

Vul idag. Ska ta äl-stickor och hoppas på äl tis-tors nästa vecka. Hoppas hoppas! Men tror kanske mer på slutet av nästa vecka. Sedan fet dag 4 eller 5.

• intetnyttpåplusfronten

Kroppen ska väl vila en cykel och då är det december och då är det juluppehåll, så spraya hela januari kanske och då blir det äp i feb.

Har inte gett upp på detta försök än dock, än så länge är det fortfarande bruna spottings och ingen riktig mens. Men iom att jag testade neg igår så lär det nog inte vara så mycket hopp ändå :( 

• Angelique

Såklart vi fortsätter hoppas på denna gång!
    Kanske kan ni få prova korta metoden nästa gång?

• intetnyttpåplusfronten

Har redan provat den, fick då bara fram två äggblåsor. .Så misstänker att det blir långa igen. Men vi får se. :)

• rosalila

Hej tack alla fina som delar med sig.
    I går fick vi vårt lilla embryo återfört, nu blir det en lång väntan på garv test den 7 november.
    Kram

• Sindyrella1983
    Har inte kommenterat här på länge.... men läser....

Vi har nu gjort vårt tredje försök som tyvärr inte heller lyckades. Så nu är våra landstingsfinansierade försök slut och en ny resa kommer så småningom att börja. Men vi ska ta en paus nu. Vi behöver det.... Mentalt är vi inte där vi vill vara för att gå igenom detta igen nu, vi behöver andas, hitta tillbaka till oss själva och göra massa roliga saker istället!
  • Spegelbild

Hej! Ni verkar ha en så fin känsla här i tråden så jag vill fråga er: hur tar ni igenom alla dessa omgångar? Just nu längtar jag efter bara ett plus om det så försvinner senare- hemskt? Finns inga fel på mig och maken men ändå har vi aldrig plussat och inget efter tre försök med hjälp. Hur håller jag mig normal? Och vad gör ni av bonustiden ? Det här är ju en tid som var planerad att ta hand om barn under..

• Angelique

Ja du spegel, håller helt med. Det är så mycket både förväntningar, oro och väntan i det här. Hur många gånger har man inte önskar att man var en sån där som plötsligt kommer på att mensen borde kommit förra veckan.

Men nu är man ju i ett lite annat läge. För mig funkar det att ta ett steg i taget, ha små delmål som man kan se fram emot och sedan passera. Och göra roliga saker under tiden. Sedan har jag brutit ihop många gånger och bara gråtit, men på något döttrar man sig ju vidare och sen har den veckan också gått. Det är inte alls hemskt att bara villa se ett plus, det är helt naturligt!

Och kom ihåg, vill man bli förälder så kan man bli det på ett sätt eller ett annat. Och den som väntar på något gott! Ska hålla tummar för er!

Ego: äl idag, förhoppningsvis et nästa måndag. Nu nojjar jag så klart över att kliniken inte kan välja ifall se vill ta dag 4 eller 5. Åh, hoppas så mycket! så spännande

• Angelique

Fick tillbaka en blasto-eskimå idag. Så nu är det bara att vänta och hoppas hoppas hoppas....

• pco
    Angelique skrev 2013-11-04 20:34:22 följande:

Fick tillbaka en blasto-eskimå idag. Så nu är det bara att vänta och hoppas hoppas hoppas....

Va kul :) grattis till ruvningen :)

Lycka till!
  • rosalila

Vi fick tillbaka vårt nerfrysta embryo den 7 nov i torsdag var det test dag.
    Jag var så säker på att vi var gravida, jag tänkte inte ens göra testet.
    Men ett inte gravid blev resultatet!
    Jag blev så paff jusom jag haft alla grav symtomet, förstår nu i efterhand att det måste vart biverkningar av progesteron.
    Känner mig lite dum och naiv, jussom allt gick så bra sist trodde jag att vi skulle lyckas lika bra denna gång med syskonförsök.
    Lyckan är att vi har en liten go tjej som är ett mirakel.
    Min största önskan är att ni som kämpar för att få till en liten bäbis är stor, jag håller alla mina tummar och tår för Er.
    Det var lite om min resa.
    Kram på Er

• Angelique

Vad tråkigt rosalila. Hoppas ni snart hittat kraft att gå vidare. Ta hand pm varandra och dottern nu. Kram!

• pco
    rosalila skrev 2013-11-08 18:56:52 följande:

Vi fick tillbaka vårt nerfrysta embryo den 7 nov i torsdag var det test dag.
    Jag var så säker på att vi var gravida, jag tänkte inte ens göra testet.
    Men ett inte gravid blev resultatet!
    Jag blev så paff jusom jag haft alla grav symtomet, förstår nu i efterhand att det måste vart biverkningar av progesteron.
    Känner mig lite dum och naiv, jussom allt gick så bra sist trodde jag att vi skulle lyckas lika bra denna gång med syskonförsök.
    Lyckan är att vi har en liten go tjej som är ett mirakel.
    Min största önskan är att ni som kämpar för att få till en liten bäbis är stor, jag håller alla mina tummar och tår för Er.
    Det var lite om min resa.
    Kram på Er

Ååååh nej!

Gråt ut nu och ta dig sen i kragen och försök igen :) vi finns här allihopa!

Var på extra vul nyss och fortfarande svullen med ca 40 äggblåsor så vet inte än om jag kan få tillbaka nåt ägg sen :/ dock ser det ut som de flesta är ca 13mm och bara 4-5 som är på drygt 15 nu som man kan plocka på tisdag :/ ååh inget går som man vill juh!

Som sagt blir äp på tisdag iaf!
  • pco
    Angelique skrev 2013-11-09 13:49:44 följande:

Det är ju toppen med äp iaf pco. Det kommer gå fint smile1.gif

Tack :) jag hoppas det!

Hur går det med din blastis? :) känns det nåt?
  • Korrona

Hej!

Vill tipsa om Ruvarpodden där två tjejer pratar om sina ivf-resor. Superhärligt att lyssna på o så mycket igenkänning...för mig iaf. De är både känslosamma o lite roliga vilket är skönt!

Tyvärr hann jag gå igenom ivf o få barn (tillslut) innan de startade podden men tänker för er där ute som är mitt i det nu.

Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?