katt kissar i sängen...
Hej!
Har nu haft en kattunge i snart 6 veckor, och han är nu ca 20 v gammal. Han var rumsren och gjorde allt på lådan från början. Men efter någon dryg vecka kissade han i min sons säng. Sedan dess har det hänt 6-7 ggr. Vi har försökt att alltid hålla dörren dit stäng, och jag har sprejat med en "avskräckande" spray (vital concept spray - stop). Har dock inte sprejat så ofta, känns "ofräscht" att spreja så mkt i min sons säng.
Nu vet jag ju inte varför katten gör så här, dörren till toaletten där kattlådan står är alltid öppen, och katten är ofta ute. Barnen är lugna, men bara här varannan vecka, kanske blir katten orolig av det? Man hör så mycket olika. En del påstår att katter markerar att något är fel när de kissar på andra ställen än på lådan. Andra menar att katter absolut inte tänker på detta sätt, utan helt enkelt kissar där det är mjukt och skönt... Men varför då bara i min sons säng, och inte i de två andra sängarna...
Nåväl. Ville höra om någon som varit med om något liknande fått bukt med problemet. För fortsätter det så här kan jag inte ha kvar katten...