Min kompis pratar väldigt högt och tydligt i sömnen. En gång när vi bodde på hotell hade jag vaknat tidigt på morgonen, och låg och drog mig lite, tänkte väl kanske försöka somna om. Då hör jag plötsligt "Honey, I'm home", mycket högt, tydligt och utdraget på home, precis som Fred Flinta!! Sen började hon snacka om nåt HELT annat. Haha!
Första året jag och min sambo var tillsammans drömde jag att jag blev jagad av en man. Jag sträckte bak handen för att göra vad jag kunde och tog ett HÅRT tag i låret på honom och vred om, och tog verkligen i för allt vad jag hade. Vaknade av min sambos vrål. Stackarn!
Inte långt därefter drömde jag om en massa barn som hade snöbollskrig. Sen var man granne uppe på en snökulle och kastade en massa snöbollar på mig. Blev förbannad och kravlade mig upp på snökullen för att dra ned honom därifrån. Både jag och min sambo vaknar av att jag drar hysteriskt i hans arm.
Har också knappat runt lite på mobilen i sömnen ibland. Stängt av larmet innan det ringer, ändrat klockan, programmerat om nummer m.m. Tur att jag sedan skaffade en mobil med tangentkod. Än bättre nu när jag inte har telefonen så nära sängen.
När jag var yngre drömde jag att jag var häst och skulle kissa i spiltan. INTE kul att vakna den gången!
En annan gång vaknade jag av att jag skrattade. Vet inte varför, men fortsatte skratta hysteriskt. Kunde inte sluta, och jag skrattade nog fortfarande när jag somnade igen.