• dockan1

Saker du gjort i sömnen

Den andra tråden har dött så jag öppnar en ny.

Kan säga att jag är hopplös.

Har fått gå till grannarna och be om ursäkt. Jag har nämligen sprungit ute flera gånger i bara trosorna. Sover hela tiden och vet inte ens varför jag är ute på gatan.

Har några gånger vaknat när jag sitter och kissar i rabatten på baksidan av huset.

Andra gånger möblerar jag om i huset.

Första gången min man var med om att jag pratar i sömnen så bad jag honom ta på blykalsonger!!! Har aldrig hört talas om det, men jag drömde att taket skulle rasa in.

Kanske kan blykalsonger hjälpa!!!!! Undrar vad jag tyckte var viktigast?!!

• Svar på tråden Saker du gjort i sömnen
  • UWO BaraJag

Jag har knatat ut i trapphuset, gått ner en våning, knackat på och bett mina grannar att hålla käften för jag behöver sova och klockan är förbi 22.00. (guskelov att jag hade lagt mig i sovkläder den natten!!)
    Jag vaknade till sans ung när jag såg min grannes ansikte stirra tillbaka på mig.

På den tiden jag fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar hittade jag en morgon ett av mina marsvin i en skokartong under sängen. Vete fanken varför men det fanns ingen annan att skylla på.

Under en del av min tid som universitetsstuderande var jag så extremt trött. Inget fick upp mig på mornarna så jag tejpade fast en skrällande väckarklocka till ett stolsben innan jag lade mig.
    Det hjälpte dock inte. På något sätt hade jag, i sömnen, lyckats klippa upp all tejp och krypit till kojs med väckarklockan. Vaknade vid lunchtid ung den dagen...

• andbj

detta var en kul tråd, jag skrattar så tårarna droppar....
    min man brukar drömma o prata i sömnen mycket och ganska ofta sätta sig eller gå upp ur sängen o se helt vild och galen ut.. ofta vet han inte alls var han är eller vem jag är vid dessa tillfällen...

en morgon när jag kom hem från nattpasset kommer han utspringande ur huset, med sama galna blick... "sonen är borta" gastar han och springer sedan nerför gatan.... jag tror naturligtvis att sonen (2 år gammal) ligger snällt i sin säng och att maken har ett av sina "sömn/dröm-anfall"... men inte den här gången.. efter att i lugn och ro tagit ett varv i huset för att - som jag trodde- konstatera att sonen låg i sin säng, inser jag att huset är tomt....

det visar sig att sonen vaknat och undrat vart jag är, lyckats öppna altandörren och gått ut för att leta efter mig, nyvaken, barfota och med nalle ifamnen.. han hade bara hunnit runt hörnet och syntes inte bakom grannens häck... han lyckades skrämma slag på maken iallafall och maken skrämde slag på mig :)

• hansu80

När mamma var gravid, med brorsan. Då hade pappa väckt henne helt hysterisk en natt..
    -vi måste åka till BB, skrek han nästan.
    mamma fattade ingenting och frågade:
    -men, jag har inga värkar?
    Pappa:
    - Men, det har jag! det är dags nu!

Mamma frågade snällt om de inte kan vänta tills även hon får värkar..och det gick pappa till slut med på och somnade om =)

• Flisan78

Härom natten vaknade min sambo av att jag stod på golvet med sonen i famnen och ropade att han skulle tända lampan. Sen stack jag ut i badrummet och kissade. Jag drömde att det var en stor färggrann spindel som var på vägg mot oss tvärs över väggen. Där ser man hur jag prioriterar, jag lämnade ju stackars sambon och hunden kvar i sängen med giftspindeln!

• Myran Frisk

Min bror kom inspringande till mina föräldrar när jag var liten o skrek:
    "De har tagit henne!"
    Mamma undrade förståss vem.
    "De har tagit *mitt namn*, de skulle ta Madeleine (min kusin) men de tog fel!!"
    De försökte visa att jag låg i min säng men han vägrade tro på dem. Han gick ut i köket med pappa o fick ett glas vatten.. när han druckit upp det med darrande händer säger han:
    "Nu drack jag upp hennes blod"
    Sen fortsatte han med att försöka klättra upp på väggarna .. lite läskigt!!

Skojigare var det när han kom inspringande o skrek en natt:
    "Jag är upp o ner!! Jag är upp o ner! Titta!!!
    Han sprang in i sitt rum o ställde sig på huvudet. Sen kom han springande igen o mamma öppnade fönstret för han svettades så.
    "Nej stäng!!!" skriker han o mamma lyckas stänga igen.
    "Vilken tur.. annars hade jag flugit iväg"

Själv har jag hållit mig lugn.. har iofs ropat ut ett David en natt.. det heter inte min man

• Mea

Jag drömde att en hund skulle in i lägenheten för att bita ihjäl min katt (?). Jag slog den i huvet för jag hann inte stänga balkongdörren. Min sambo undrade storögt vad han hade gjort för att förtjäna en knytnäve i huvet.

• Willowtree

Haha, jag skrattar så att tårarna rinner!

Jag käner igen mig (och min mamma) så himla mycket. Jag går inte i sömnen så mycket längre, utan pratar mest. Men så många gånger som jag gjort bort mig när jag sov borta hos kompisar. Jag har rivit ner alla blomkrukor, gått och smygit på min kompis pappa och när han såg mig vände jag mig raskt och stirrade in i en tavla så att han inte skulle se mig

Min mamma har gjort helt hysteriskt roliga saker när hon har varit på körläger, bl.a har hon lagt alla jackor och filtar på en stackars rumskompis eftersom hon trodde att hon frös. En annan gång när hon var på resa med min pappa "vaknade" hon och fattade inte vem det var som låg bredvid henne i sängen, så hon smög runt i rummet och nöp honom sen hårt i tårna

• Angeltiger81

Jag är inte direkt den som pratar i sömnen men jag har vid ett par gånger börjat skratta hejdlöst så jag väckt min sambo som frågat vad jag skrattar åt....då vaknar jag yrvaket och säger att jag vet inte och fortsätter skratta!!

Men min sambo är ändå bäst...en gång när telefonen ringde och jag skulle sträcka mig över honom för att kunna svara eftersom jag lång innerst och telefonen var på nattduksbordet.. när jag precis tagit telefonen och är presic över honom sätter han sig upp och skriker rätt i örat att "Försvinn härifrån" sen lägger han sig lungt ner igen och fortsätter sova..Jag sitter skärrad intryckt mot väggen och bara råglor på han!! Han vaknar upp och frågar vad det är....Allt slutade med att vi båda låg och skrattade så vi fick kramp i magen!

En gång satt jag i soffan och tittade på tv..vi bodde i en etta så soffan var inte så längt i från sängen!! De ringer i telefonen och min bästa vännina ringer och han svarar och säger "Finns det bommulstussar" sen kom han på sig och räckte telefonen till mig...

Ett senare tillfälle så sätter han sig upp och skriker "Ge hit ratten" och sen lägger han sig ner...Tro mig det var en fästlig syn..Jag satt i soffan och fattade inte vad han pysslade med fören han vaknade själv och jag frågade vad han drömt!!

• Bea

Vaknde en gång av att min förre sambo knackade mig frenetiskt med fingerspetsarna i min panna.
    Han drömde att han spelade tevespel visade det sig.

• ailin66

Hahaha, garvar så tårarna sprutar

Har tyvärr inte så mycket att bidra med själv. Mitt ex pratade i sömnen ibland, men det var mest lösryckta meningar som "nej jag vill inte ha nån j-a lakrits"...

• jezzzzzika

Går inte i sömnen och pratar nog inte så mycke heller... tyvärr?? *ler*

Men en natt när ja sov över hos min pappa var lite panikartad! går och lägger mig och somnar snabbt...vaknar sedan med ett ryck. tror att min ex-pojkvän är nere i köket och springer ner...där är helt kolsvart och pappa frågar vad jag håller på med. då vaknar jag till och går upp....

senare på natten ligger jag på rygg med armarna i kors och händerna på halsen.... jag drömmer att de går en stor råtta på mig och ska ta bort den...egentligen är det mina egna händer som är råttan och jag börjar slåss som en idiot med mig själv (är nu nästan vaken)...skriker så högt och gällt jag bara kan på hjälp innan ja förstår vad det är som hänt..... kan tänka mig hur sjukt det måste sett ut när jag helt vilt slog mig själv på halsen!!

• Hadjelina

Min kompis pratar väldigt högt och tydligt i sömnen. En gång när vi bodde på hotell hade jag vaknat tidigt på morgonen, och låg och drog mig lite, tänkte väl kanske försöka somna om. Då hör jag plötsligt "Honey, I'm home", mycket högt, tydligt och utdraget på home, precis som Fred Flinta!! Sen började hon snacka om nåt HELT annat. Haha!

Första året jag och min sambo var tillsammans drömde jag att jag blev jagad av en man. Jag sträckte bak handen för att göra vad jag kunde och tog ett HÅRT tag i låret på honom och vred om, och tog verkligen i för allt vad jag hade. Vaknade av min sambos vrål. Stackarn!

Inte långt därefter drömde jag om en massa barn som hade snöbollskrig. Sen var man granne uppe på en snökulle och kastade en massa snöbollar på mig. Blev förbannad och kravlade mig upp på snökullen för att dra ned honom därifrån. Både jag och min sambo vaknar av att jag drar hysteriskt i hans arm.

Har också knappat runt lite på mobilen i sömnen ibland. Stängt av larmet innan det ringer, ändrat klockan, programmerat om nummer m.m. Tur att jag sedan skaffade en mobil med tangentkod. Än bättre nu när jag inte har telefonen så nära sängen.

När jag var yngre drömde jag att jag var häst och skulle kissa i spiltan. INTE kul att vakna den gången!

En annan gång vaknade jag av att jag skrattade. Vet inte varför, men fortsatte skratta hysteriskt. Kunde inte sluta, och jag skrattade nog fortfarande när jag somnade igen.

• moi01

Ute i trosorna var du nice ganska pinsamt också om du skulle vakna där ute mittiallt på gatan när du går e du tjej?

• Hejhejdåhejhejdå

Sov hos en polare för x antal år sedan som aktivt går i sömnen. Vaknade av att han stod vid min säng och bara stirrade på mig i mörkret. Jag frågade vad som händer men han svarade inte, bara stod och stirrade i ca 1 min sen gick han och la sig igen. Kunde inte somna om efter det. Rätt obehagligt.

• Lille Snopp
    Hella77 skrev 2006-02-08 02:27:05 följande:

Haha... samma sak hände min son.

Hade skulle gå ut till toaletten mitt i natten och går förbi skohyllan... men stannar vid skohyllan och börjar kissa på den.

Gud, va jag skrattade... men han stod där i godan ro

Joo jag vet att det är en gammal tråd med nog kanske nån läser dem ännu :) joo min pappas kompis gick i sömnen drömde att han skulle på WC så tog av sig byxorna och kissade, på morgonen när min pappas kompis pappa skulle till arbetet och lade på sig gummistövlarna lät det klutch pläts spläch pappas kompis hadde kissat i hans pappas gummistövel :D
Svar på tråden Saker du gjort i sömnen