• dockan1

Saker du gjort i sömnen

Den andra tråden har dött så jag öppnar en ny.

Kan säga att jag är hopplös.

Har fått gå till grannarna och be om ursäkt. Jag har nämligen sprungit ute flera gånger i bara trosorna. Sover hela tiden och vet inte ens varför jag är ute på gatan.

Har några gånger vaknat när jag sitter och kissar i rabatten på baksidan av huset.

Andra gånger möblerar jag om i huset.

Första gången min man var med om att jag pratar i sömnen så bad jag honom ta på blykalsonger!!! Har aldrig hört talas om det, men jag drömde att taket skulle rasa in.

Kanske kan blykalsonger hjälpa!!!!! Undrar vad jag tyckte var viktigast?!!

• Svar på tråden Saker du gjort i sömnen
  • Laire

Gått i sömnen har jag aldrig gjort, men pratat gör jag som bara den. Och jag är tydligen rätt kramsjuk när jag somnat före sambon

Min pappa pratar också i sömnen, en gång när vi var uppe i fjälls (där vi alla bor i samma stuga utan riktiga rum) så pratade han jättehögt. Han bad tomten "ställa skotern på bron", haha... Vi hade en gammal ockelbo som man höll andan för varje gång man ville start den

Min sambo pratade i sömnen imorse, väckarklockan ringde (vikbar mobil). Han kliver upp och får tyst på den. Jag funderar på att snoosa (eller hur det nu stavas) en kvart. Jag frågar honom om han kan göra det, han svarar EXTREMT glatt:

"- Nu har jag lärt mig hur man gör när man snoosar, man bara viker upp telefonen och viker igen den.
    - Jaha, men är den snoosad nu då?
    - Ja man viker ihop den och då ringer den efter tjugo minuter. *tuppar av*"

Jag litar inte riktigt på honom, och frågar igen om den är snoosad, då vaknar han och är skitsur. "Hur ska jag veta det?! Jag ska sova två timmar till så var tyst!"

Det är hans vanliga morgonhumör, han är hemsk innan kaffet kommit fram, men i sömnen var han övertrevlig

• Peppa

Jag hade kommit hem efter en tonårsfest med lite fylla av det hemgjorda slaget. Kände mig dock i princip nykter och gick och lade mig.. Sedan har jag tydligen gått upp och kissat i bokhyllan utanför toan samt på något sätt gjort mig av med bindan jag hade...
    Jag har INGET minne av detta dock så väckte jag min mamma så hon hjälpte mig till sängen. Jag går aldrig i sömnen annars. Så detta var den sista gången jag drack hembränt.

Många år sedan nu dock.... men ändå känner jag ett visst obehag i att ha gjort saker som jag inte har något minne av.

• Tjej 83

min sambo pratar alltid i sömnen. så skoj att vakna och fråga honom om vad han pratar om o man får ju så roliga svar hehe

• Ejz

Min sambo pratar också i sömnen:)
    Ibörjan av vår förhållande kunde han slå mig och säga mycket fula saker. Hade tydligen mycke ilsak i sig.
    Men nu är han bara rolig:)
    Bara nu i veckan så låg han och mumlade när jag frågade va han sa
    Vändre han sig om och sa "Hurry up and buy"
    Jag skratta så jag höll på att dö.

• hansu80

Jag har skickat sms i sömnen till min man som då jobbade natt... han blev lite förvirrad..

Har även försovit mig en gång p.g.a av makens drömmar. Hade sängen mot väggen då och alltså bara en väckarklocka. På natten drömmer han att små gröna gubbar springer på den och han försöker döda dem. Jag vaknar på morgonen fem minuter innan jag ska börja jobbet och fattar inte varför klockan ringt. Kändes dumt att ringa till kollegorna och förklara varför jag kommer sent..

Har även vaknat ett par ggr av att han står och ska "laga" takfläkten.. Eller att han är på väg till jobbet klockan 2 på natten, för klockan har visst ringt..

Nån natt väckte han mig helt hysterisk, när jag frågar vad som står på säger han: du såg så konstig ut.
    Ja, jag sover, svarade jag.. det var tydligen rätt svar, för han vänder sig om och sover vidare..

• Lilla näktergal

Gå in under tråden Bortjord (humor), där har jag skrivit en story om när ett av mina ex gick naken i sömnen på Cypern. He He riktigt kul...

• Humpteedumptee

Min man pratar ofta i sömnen, men för det mesta förstår man ingenting. Han drömmer tydligen väldigt livliga drömmar och kommer dessutom ihåg alltihop på morgonen. Ibland är det som filmmanus, så detaljerat kan han berätta. Fast en gång gick han faktiskt upp mitt i natten. Klockan var väl tolv ca och han kliver upp och går ut i grovköket och häller upp hundmat till hunden. Jag vaknar till och undrar vad han håller på med och vovven blev överlycklig. Bonusmat mitt i natten! Det här skrattar vi fortfarande åt och Fonzie önskar att husse kunde göra så fler gånger

• Luna73

Jag brukar prata rätt mycket på nätterna och väcka sambon som undrar vad jag pratar om. Då, på något konstigt vis vaknar jag också av att jag pratar och tycker väl det är lite pinsamt och blir då ofta arg för att han inte fattar, jag fattar ju inte heller vad jag pratar om. Jag brukar fräsa åt honom att "skit samma du fattar ju ändå inte vad jag menar" och sen vänder jag på mig och somnar om.

Här om natten fick jag för mig att jag "såg någon", vilket jag gjorde dvs min sambo och höll på att ge honom en rak höger. Jag slog till honom hårt på axeln och insåg då vad jag gjorde. "Oj vad rädd jag blev" " Jo det blev jag oxå" säger sambon sen vänder jag på mig skamset och somnar om.

Min dotter har förbjudit mig att läsa saga liggande, eftersom jag brukar avsluta meningarna i sömnen. Det brukar då inte stämma så bra överens med orginalet.

När jag var yngre jobbade jag ofta extra i hemtjänsten. En sommar gick jag på något som kallades larmtjänst, då man sprang runt som en galning och svarade på alla larm. Jag blev så stressad av detta så mitt i natten sprang jag upp yrandes " det larmar det larmar". Jag hade mitt rum i källaren i mina föräldrars hus och sprang upp i köket som är i markplan. Jag hoppas verkligen att ingen tog en tidig morgonpromenad, för jag kom plötsligt på när jag stod i det upptända köket att jag brukar inte jobba kl 4 på morgonen, ännu mindre med tuttarna i vädret. Tror inte det skulle uppskattas ( kanske av gubbarna då möjligtvis ) att personalens arbetskläder enbart bestod av trosor.

• Pyris

Jag har inte gjort något direkt. Pratar rätt mycket i sömnen. Men inget roligt.

Men däremot så har min man gjort en sak. Det var inte roligt då..men nu kan jag skratta.
    Han låg o sov och jag satt upp i sängen för jag kunde inte sova (gravid). Var redan rätt irriterad över några sömnlösa nätter. Rätt var det är hör jag hur han börjar dra upp massa spott..ni vet som man gör när man ska spotta ut slem.
    Jag vänder mig om för att titta på vad han sysslar med och får då en spottloska rätt i ansiktet. Och till råga på allt så börjar han fnissa helt hysteriskt. Kände för att ta en kudde o lägga den över ansiktet på honom... Rätt arg jag blev.

• Happy me

När jag var yngre pratade jag och gick i sömnen ofta.

När jag var tonåring letade jag killar under min Ivar-bokhylla en natt när mamma kom in och frågade vad jag höll på med!

En annan gång hade jag tagit på mig träningskläder och var på gång över till grannen för att träna. Mamma stoppade mig i trappen! JAg fick gå tillbaka till mitt rum och byta om. När jag vaknade på morgonen hade jag tagit på mig träningsshortsen igen!

Svar på tråden Saker du gjort i sömnen