• Ladycocos

Vad till frukost? LCHF utan ägg! Gärna snabbt

Jag tål inte ägg, undviker gluten och äter LCHF. Jag är innerligt less på turkisk yoghurt och bacon. Kom med tips på bra alternativ till frukost. Helst skulle jag bara vilja hälla i mig nån shake.. Finns det någon bra LCHF proteinshake?

• Svar på tråden Vad till frukost? LCHF utan ägg! Gärna snabbt
  • Zayco

Har du testat att göra LCHF bröd? Har provat olika varianter av bullar, formfranska, blir jättegott med de klassiska påläggen såsom skinka, ost m.m

• Ladycocos
    Zayco skrev 2013-08-23 10:13:42 följande:
    Har du testat att göra LCHF bröd? Har provat olika varianter av bullar, formfranska, blir jättegott med de klassiska påläggen såsom skinka, ost m.m
    Är ingen fena på att baka..... Har du något bra recept?
  • phillipha

Du borde kunna köpa någon form av proteinpulver och mixa ihop turkisk eller ännu hellre rysk yoghurt med lite blåbär eller hallon för smakens skull. (Är du inte jätteliberal är det supergott att pressa i en halv apelsin) Nästan all yoghurt blir flytande när man mixar deb för man slår sönder förtjockningsmedlet då. Alltså borde konsistensen bli behaglig att dricka :)

Annars kan du ju likaväl äta mat på morgonen med, eller typ ost/skinkrullar med bregott i, räkröra i salladsblad mm.

• Zayco
    Ladycocos skrev 2013-08-23 20:05:28 följande:
    Är ingen fena på att baka..... Har du något bra recept?
    Ja jag har flera!

Det finns en kvinna som driver en blogg, hon är lchf expert och skriver recept på lchf maträtter, jag har alltid bakat hennes bröd då jag tycker de är godast!

http://56kilo.se/kategori/recept/frukost/lchf-brod/

Där finner du recept på formfranska, frallor, bullar m.m 

Jag brukar baka ett gäng formfranskor och så fryser jag in dem och lägger dom i brödrosten när det är frukostdags  
  • Juno

- Keso med bär
    - Skinkrullan med färskost
    - makrill i tomatsås  
    - Delikatesstallrik med olika sortes kallskuret och ostar 

• Konnässören

Jag brukar göra långkok på kött, a la fläskkarré eller högrev, och förvara i kylen för att bara plocka fram lämpliga bitar att värma till frukost... Och saltgurka på det, mums!

Gör som Skaldeman säger; Se det inte som frukost, se det bara som en måltid och behandla den därefter. Absolut smidigast :)

Svar på tråden Vad till frukost? LCHF utan ägg! Gärna snabbt