letty skrev 2013-11-30 08:14:07 följande:
Hej, beklagar för din förlust Marren, men ge inte upp. Jag är i exakt samma sitioation som dig fast jag e lite äldre 44år och fyller i början av året 45 och det känns som tiden rinner ut. Har också 3 barn sedan innan min nya relation och han har heller inga egna barn. Men jag ger inte upp hoppet på att jag kan bli gravid och jag tar också folsyra men vetegroddsolja får jag kolla upp. Nu till min stora fråga och gåta. Har haft mens på sista 3-4 månader regelbundet allt har stämt in med ägglossning och så. Hade min mens den 13/10 och varade ca 1 vecka, nu har min mens inte kommit och har gjort 5 graviditets tester och dem visar negativt. Vad händer? Är inte grav testerna riktiga för jag köpte dem här på nätet och dem ska juh funka den går ut om 1 år står det på dem. Jag har gjort exakt som det står där. Min man tror att jag kanske har kommit in i klimateriet , vad tror ni e det så?? Har ringt till mödravård central men de tar inte emot mig förrän det står positiv säger dem. Vad ska jag göra? Ska jag köpa en annan test från apoteket eller vad har ni för råd. Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen eftersom jag vet inte vad som händer med kroppen.Hoppas att ni frår en trevlig helg. Kram letty
Hej..
Om jag hade varit du hade jag använt Clearblue digitalt test innan jag hade avfärdat en graviditet...
Hur mår du för övrigt? Känner du av något?
Och när man hamnar i klimakteriet, så slutar inte mensen bara att komma så där, utan börjar avta lite och komma LITE mer oregelbundet...Och jag skulle tro att det inte händer förrän runt 50...
Sen kan det oxå bero på andra saker...Hur funkar det hemma...? Är du stressad? Mycket på jobbet?...Många saker kan få din mens att inte komma eller att bli försenad...
Har ett exempel på när jag var runt 22-23 år...Hade ingen mens på ca 7-8 månader, pga att jag gick igenom en hemsk skilsmässa mm...
Men testa först med CB-digitalt....Det är det bästa testet som finns! Håller tummarna för dig! :)