• letty

Dax att försöka sig på en sladdis vid 42

TheElfa skrev 2013-08-26 13:04:44 följande:
    Ok...Har ägglossning i morgon...Hoppas hoppas!!! Hur går det för er? Solig

Hej, inte så bra fick mens igen jag är 44 min man 43 och hoppas att kunna ge min nya man ett barn eller fler innan min tid rinner ut och orken. Vill såå gärna liksom er. Han har kollat upp sig och hans spermier är super bra. Nu vet jag inte hur eller vad jag ska göra här näst. Ska jag kontrollera mig? Var hos en läkare eller gyn vet inte vad  eller hur jag ska börja. Känner mig som ny börjare i allt plus att jag förstår inte alla förkortningar så jag hänger inte med hjälp mig nån snälla ni som kan och vet mer än mig. Kram o lycka till er alla.
  • letty
    TheElfa skrev 2013-09-09 08:15:08 följande:
    Hej Letty...Jag förstår din frustration...:(
    Jo jag är väl inte experten jag heller kan jag säga...Ganska ny på den här sidan...Men jag jobbar stenhårt på att försöka få en sladdis...Jag förmodar att du äter folsyra? Vetegroddsolja skall också vara bra...Jag äter även Melatonin, som är bra för sömnen, en antioxidant samt förhöjer kvaliteten på äggen...De går inte att köpa i affären här hemma, utan måste beställas på nätet...179:- för två påsar, varannan månad...(tror jag det är) för dem jag äter...biovea.net/    Är ett ställe man kan hitta dem på
    Sen kan jag bara råda till sex varje dag i ca 4-5 dagar innan ÄL (ägglossning) och även den dagen och gärna dagen efter med...Det blir ett hiskeligt massa sex, och trött blir man, men då har man ju ändå gjort så gott man kunnat...
    Just när det gäller förkortningar så är jag dålig...Men ska se om jag kan guida dig...BIM=Beräknat infallen mens (alltså när man beräknar att mensen ska komma)  MKP 0 moderkaksprov, FVP = Fostervattensprov, IVF= konstbefruktning (när man har sparade ägg och så...Kan inte exakt översättning) Hoppas du i alla fall fått LITE hjälp i det hela...
    Jag hopps själv nu...Ska få mens idag/i morgon...så vi får se...(Den är eg sån att man kan ställa tid och klocka efter den, så jämn är den med 27 dagars mellanrum och i så fall ska den eg komma idag, men räknar 28 för säkerhetsskull)
    Håller tummarna för dig! Solig 
    Tusen tack för att du svarade mig och visst hjälpte det mig att förstå dessa förkortningar och dem tips jag fick av dig, jätte bra, tack!! Hur gick det för dig fick du mens? Lycka till i alla fall

• letty
    TheElfa skrev 2013-09-14 10:39:47 följande:
    Och nog är fre 13 en oturssdag....Jag fick min mens igår...3 dagar sen...Men bara att fortfätta jobba på att få en liten helt enkelt...Ha det gott...

Ja de säger juh det om den trettonde plus att det var en fredag oxå kör hårt som jag nästa gång blir det nog! Ha det bra.
  • letty

Hej, beklagar för din förlust Marren, men ge inte upp. Jag är i exakt samma sitioation som dig fast jag e lite äldre 44år och fyller i början av året 45 och det känns som tiden rinner ut. Har också 3 barn sedan innan min nya relation  och han har heller inga egna barn. Men jag ger inte upp hoppet på att jag kan bli gravid och jag tar också folsyra men vetegroddsolja får jag kolla upp. Nu till min stora fråga och gåta. Har haft mens på sista 3-4 månader regelbundet allt har stämt in med ägglossning och så. Hade min mens den 13/10 och varade ca 1 vecka, nu har min mens inte kommit och har gjort 5 graviditets tester och dem visar negativt. Vad händer? Är inte grav testerna riktiga för jag köpte dem här på nätet och dem ska juh funka den går ut om 1 år står det på dem. Jag har gjort exakt som det står där. Min man tror att jag kanske har kommit in i klimateriet , vad tror ni e det så?? Har ringt till mödravård central men de tar inte emot mig förrän det står positiv säger dem. Vad ska jag göra? Ska jag köpa en annan test från apoteket eller vad har ni för råd. Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen eftersom jag vet inte vad som händer med kroppen.Hoppas att ni frår en trevlig helg. Kram letty

• letty
    TheElfa skrev 2013-11-30 11:26:40 följande:
    Hej..
    Om jag hade varit du hade jag använt Clearblue digitalt test innan jag hade avfärdat en graviditet...
    Hur mår du för övrigt? Känner du av något?
    Och när man hamnar i klimakteriet, så slutar inte mensen bara att komma så där, utan börjar avta lite  och komma LITE mer oregelbundet...Och jag skulle tro att det inte händer förrän runt 50...
    Sen kan det oxå bero på andra saker...Hur funkar det hemma...? Är du stressad? Mycket på jobbet?...Många saker kan få din mens att inte komma eller att bli försenad...
    Har ett exempel på när jag var runt 22-23 år...Hade ingen mens på ca 7-8 månader, pga att jag gick igenom en hemsk skilsmässa mm...
    Men testa först med CB-digitalt....Det är det bästa testet som finns! Håller tummarna för dig! :) Solig

Hej tack för dina råd och tips. Hade faktiskt funderat på Clearblue också, ska köpa den i veckan. Jag är en stress människa så det är inget nytt för min kropp. Klimateriet hade jag också för mig att det var runt 50 års åldern. Hoppas att clearblue visar annat svar. Kram Letty
  • letty

Hej fick min mens igår. Förstår inte att jag kunde bli så lurad, har aldrig hänt mig förut att mensen har blivit så försenad mer än en månad sen! Lite ledsen men bara att kämpa vidare. Hoppas att ni har bättre tur och inte får Bim.

• letty
    TheElfa skrev 2013-12-04 10:44:02 följande:
    aaaw....:( Hoppas på ett plus i Januari då! 

Jaa man hoppas ju det. Pratade idag med en vårdcentrals rådgivare angående vad som skedde mig och att just den dagen som blödningen började har jag mått illa varje gång jag har ätit. Konstigt att det ska vara så nu när jag inte tror att jag är gravid,  får jag såna symtom. Hon sa att man kan vara gravid fast man har blödning så att jag skulle göra ny test när blödningen har slutat. Så nu hoppas hoppas jag verkligen att det är som hon säger. Håll tummarna för mig , det blir en så fin julklapp för oss.
Svar på tråden Dax att försöka sig på en sladdis vid 42