• Anonym (hjälp)

donator 2 år, och så blir jag gravid med en kk som är affraid of commitment. fan vilken soppa.

Jag är ensamstående, och har i princip alltid varit. Förhållanden passar inte mig, även om jag kan gilla killars sällskap ibland... Skaffade mitt första barn för ca 10 år sedan, med en vän med liknande känslor. Själv hade jag varit utan preventivmedel i ungefär 5 års tid innan och aktivt sexliv utan att något hände...

När barnet var ca 2 år gammal började jag längta efter ett till och gick som ensamstående genom en lång, påkostad och påfrestande donation i utlandet. Blev gravid efter nästan 4 år av sporadiska försök.
    När den lille var 5 månader gammal, ville jag redan ha fler. Och jag tänkte att det kommer ta tid så jag tog kontakt med kliniken direkt.

Nu är den lilla 4 år gammal, och jag har haft många resultatlösa försök sedan dess. Till och med läkarna har sagt att jag inte ska ha några förhoppningar och att chanserna är näst intill obefintliga... Så har jag gått på pergotime 12 omgångar nu. Nu tog vi "semester" från försöken över sommaren. Jag åkte iväg ett par veckor med barnen och kom hem för 3 veckor sedan.

Då hör ett gammalt kk av sig. Vi träffades för 8 år sedan och jag blev blixtförälskad. Sen har vi träffats till och från. Han har haft flera många men sjukt korta förhållanden (om man ens kan kalla det så)  mellan varven men alltid kommit tillbaka till mig, Han får panik såfort saker börjar bli seriösa och säger upp kontakten med den personen och vid några tillfällen även flyttat ett par mil inom länet för att komma undan. Jag har liksom aldrig varit intresserad av något seriöst och antar att det är därför det känts tryggt att träffa mig. Han har en taskig bakgrund med föräldrar som psykiskt misshandlat honom genom att vagga in honom i trygghet för att sedan slita bort den på helt sjuka sätt. Så nu när vi träffades för 2 veckor sedan så råkade vi hamna i säng. Den här karln är den enda i världen som får mig helt handlingsförlamad av alla känslor som rör sig inom mig. Vet att det är dumt och hade det varit vem som helst annars så hade det aldrig hänt...

Men aa, nu har jag känt mig konstigt ett par dagar men inte reflekterat så mycket mer än att det säkert är dagisbaciller eller något nu när den lille har gått 1 vecka. Så helt rutinmässigt som jag gjort i 3 års tid tar jag ett test på Bim-3 och så är jag gravid!!!!
    Chocken är fullständig.

Och jag kan inte... Bara kan inte ta bort det här barnet. Killen i fråga bor 10 mil bort och jag vet inte om jag ska sätta mig och åka till honom, eller be honom komma hit. Hur jag ska säga det. Om han kommer säga upp kontakten, eller vad som händer... Eller om jag bara ska hålla käften. Jag tänker inte klart alls nu.... någon som har råd vad jag ska göra?

• Svar på tråden donator 2 år, och så blir jag gravid med en kk som är affraid of commitment. fan vilken soppa.
  • Anonym (hjälp)
    hellokill3r skrev 2013-08-11 10:27:38 följande:
    Prata med honom. Ni har ju ändå en nära relation trots allt.
    Ja tanken är väl så nu iaf, att jag ska. Men jag tvekar mest på när, var, hur. Mina känslor är helt i tumult nu, jag kanske ska vänta några veckor.. .jag är ju bara i vecka 4 nu... ska på återbesök på kliniken i början av september. därefter kanske, för jag antar att jag får ett ultraljud då....
  • hellokill3r
    Anonym (hjälp) skrev 2013-08-11 10:32:43 följande:
    Ja tanken är väl så nu iaf, att jag ska. Men jag tvekar mest på när, var, hur. Mina känslor är helt i tumult nu, jag kanske ska vänta några veckor.. .jag är ju bara i vecka 4 nu... ska på återbesök på kliniken i början av september. därefter kanske, för jag antar att jag får ett ultraljud då....

Nej jag tycker du ska säga det på en gång, varför dra ut på det?
  • Krisokaos

Du ska ta det varsamt med honom... Låt nyheten sjunka in hos dig först! Sen pratar du med honom, på nära håll och försöker ge honom fler möjligheter, t ex att ta hand om barnet själv och ange fader okänd ( du kan ändå berätta för barnet om honom sen).

Om du lämnar honom möjligheten att välja om och på vilket sätt han vill vara en del av barnets liv är nog chansen större att han är positiv.

Berätta även att du bryr dig om honom, och att du blev överväldigad av känslor i stunden, trots att du är lika rädd för förhållande som honom och inte vill snärja honom.

• Anonym (hjälp)
    hellokill3r skrev 2013-08-11 10:34:31 följande:

Nej jag tycker du ska säga det på en gång, varför dra ut på det?
    för att jag vill vara säker på att det faktiskt finns något levande där inne innan jag tar död på våran vänskap/relation. missfall är ju ganska vanligt såhär tidigt osv.
  • Anonym (Åh)

Grattis till graviditeten !

• Anonym (hjälp)
    Krisokaos skrev 2013-08-11 10:36:08 följande:
    Du ska ta det varsamt med honom... Låt nyheten sjunka in hos dig först! Sen pratar du med honom, på nära håll och försöker ge honom fler möjligheter, t ex att ta hand om barnet själv och ange fader okänd ( du kan ändå berätta för barnet om honom sen).
    Om du lämnar honom möjligheten att välja om och på vilket sätt han vill vara en del av barnets liv är nog chansen större att han är positiv.
    Berätta även att du bryr dig om honom, och att du blev överväldigad av känslor i stunden, trots att du är lika rädd för förhållande som honom och inte vill snärja honom.
    Bra råd, tack! :)
    Anonym (Åh) skrev 2013-08-11 10:39:44 följande:
    Grattis till graviditeten !
    SkrattandeHjärta{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (hjälp)

Jag ringde till honom. Jag tänkte att då ger jag honom valfriheten att slänga luren i örat på mig och det kan jag ta lättare än om han är här, reser sig och bara går härifrån. Jag sa att jag ringer för att berätta en sak, och han frågar direkt mest på skämt "äru på tjocken". (nått som han säger typ jämt när man låter allvarlig).
    Jag sa ja, och att det var ganska tidigt men att jag tänkt behålla.. att jag inte förväntar mig något av honom och är beredd att säga fader okänd och ta hand om barnet själv, men att jag samtidigt skulle bli glad långt in i själen om han vill finnas där någonstans i periferin. Han svarade att han kommer finnas där till 100% och att jag har hans fulla stöd. Han trodde inte att han kunde få barn alls efter en olycka han var med om för många år sedan så liten chock var det ju. Men han tog det riktigt bra och verkar lugnare i saken än vad jag är... Otippat!!!

• Vea78

Blir jätte glad för din skull ts. Lycka till med allt!!!

• yodi
    Anonym (hjälp) skrev 2013-08-11 16:47:22 följande:
    Jag ringde till honom. Jag tänkte att då ger jag honom valfriheten att slänga luren i örat på mig och det kan jag ta lättare än om han är här, reser sig och bara går härifrån. Jag sa att jag ringer för att berätta en sak, och han frågar direkt mest på skämt "äru på tjocken". (nått som han säger typ jämt när man låter allvarlig).
    Jag sa ja, och att det var ganska tidigt men att jag tänkt behålla.. att jag inte förväntar mig något av honom och är beredd att säga fader okänd och ta hand om barnet själv, men att jag samtidigt skulle bli glad långt in i själen om han vill finnas där någonstans i periferin. Han svarade att han kommer finnas där till 100% och att jag har hans fulla stöd. Han trodde inte att han kunde få barn alls efter en olycka han var med om för många år sedan så liten chock var det ju. Men han tog det riktigt bra och verkar lugnare i saken än vad jag är... Otippat!!!
    så skoj att han tog det så bra

stort grattis till graviditeten  
  • Jomila

Skönt att han tog det så bra ð???. Lycka till och grattis ts!

Svar på tråden donator 2 år, och så blir jag gravid med en kk som är affraid of commitment. fan vilken soppa.