Frustrerad, rädd och ledsen
Hej!
Jag vet egentligen inte riktigt vad jag ska skriva. Det är så mycket som pågår i min hjärna och mitt hjärta.
Jag vill vill vill ha barn!
Men det känns som det aldrig kommer hända. Vi har försökt mer eller mindre seriöst i ett år. Inget resultat.
Under tiden har jag testat mig och testat mig och blivit mer förkrossad för var gång.
Min mens har alltid varit oregelbunden och opålitlig. Jag har aldrig riktigt vågat kolla upp det. Är rädd. Vill inte få reda på att det inte går. Vet jag inte så finns min lilla strimma hopp kvar.
En an mina närmaste arbetskamrater är gravid. Det högg inom mig när jag fick reda på det. Sen fick jag reda på att en av mina närmaste vänner är gravid. Trots min enorma glädje för henne. Bröt jag ihop och grät grät grät.
Jag har svårt att prata med min sambo om detta. Berättar inte att jag gravtestar mig. Att jag är ledsen. Att jag hela tiden tänker på barn, namn, hur vi ska möblera här hemma med en liten.
Jag skäms för mycket. För att jag är så besatt, att jag inte blir gravid och för att jag gråter när min kompis får sån lycka.
Min kropp lurar mig hela tiden. Plötsligt illamående, små blödning typ nidblödningar, molande värk, trötthet osv. Men aldrig ett positivt resultat.
Samtidigt läser jag in varenda liten förändring i kroppen och mitt mående. Googlar -kan detta vara ett gravid symtom. Vrider och vänder kag på det mesta så kan jag få det till tecken på att jag är gravid. Men jag är aldrig det.
Jag är så fruktansvärt frustrerad, rädd och ledsen. Känner mig så hjälplös.