• safirtiken

Frustrerad, rädd och ledsen

Jag är i nästan samma sits som dig, enda skillnaden är att jag lite omedvetet kanske accepterat att det kommer ta tid.
    Kollar också på google efter symptom och diverse annat, har stenkoll på mensen, ägglossning, ja hela baletten!

Jag har fått två missfall på två år och är lite rädd av mig, men så sa en vän något till mig som jag först avfärdade : 'ju mer du tänker på det desto mindre troligt är det att kroppen slappnar av och faktiskt är med på noterna' och jag har haft hennes röst i huvudet ett par gånger nu.
    Det känns hopplöst men jag ger inte upp!!
    Jag hoppas du inte gör det heller, och jag hoppas att du även inte klandrar dig själv, för det är inte ditt fel att det tar tid.
    Försök vara mer avslappnad, och kom ihåg att när tiden kommer så är det meningen att det ska vara så:)

Klen tröst kanske, jag lider med dig och förstår hur du tänker, men jag håller tummarna för er och att det snart blir på riktigt! Lycka till och ge inte upp.
    Den som väntar... Tänk dig lyckan när det äntligen är verklighet.
    Ta hand om dig riktigt och se till att du får må bra även fast det är jobbigt som f*n och försök att tänka positivt.

Annars finns mycket hjälp man kan få.
    Man är inte sämre för det, jag tror du kommer bli en utmärkt mamma oavsett hur det går på vägen.
    Återigen, lycka till!

Svar på tråden Frustrerad, rädd och ledsen