Gravid och äter dåligt, risk för barnet?
Är gravid i v.29 och har under en tid ätit väldigt dåligt. Dels har jag inte mått bra psykiskt, dels har jag det ganska jobbigt med den blivande pappan då han tyvärr inte beter sig så bra mot mig alltid. Jag känner mig trött och likgiltig och matlagning känns tyvärr som ett jätteprojekt. Därför kan en dag se ut ungefär såhär: Morgon (innan jobbet): en macka med ost, ett glas juice Kl.08: ett äpple eller en macka med ost eller en risifrutti Kl. 10: två mackor med ost Kl. 13: två mackor med ost, en tallrik fil och flingor. Kl.17: en tallrik fil med flingor Senare på kvällen: fiberberikad pasta och kokta grönsaker t ex broccoli. Alternativt havregrynsgröt med sylt och mjölk, två ägg samt en-två frukter. En macka med ost. + en kapsel niferex och två aco gravidtabletter varje dag. Det är ungefär såhär varje dag och det är inte lätt att ändra på då mycket av min ångest handlar om mat. Kalorimässigt sett får jag ju i mig tillräckligt men middagar blir det ju inte så mycket av.. Fisk är jag allergisk mot och kött ger mig panik. Skadar jag barnet genom att äta såhär? Min sf- kurva var normal nu senast.