Juliette F skrev 2013-06-27 17:38:14 följande:
Vi flög billigt 2011 men ärligt talat så minns jag inte just nu vilket bolag

. Jag flög från Kastrup. Du kan söka på
supersavertravel.se efter billigaste möjliga flyg. Om du bor uppåt i landet kan det kanske vara värt att mellanlanda på Kastrup?
Din fråga om man kan åka över dagen - teoretiskt sett så kanske, men det blir nog svårt då man brukar göra ET (ÄD iaf) på morgonen. Svårt att flyga så tidigt o vara framme i tid utan stress, och risken finns för förseningar osv. Dock kan man ju flyga hem samma dag som ET
Jag stannar alltid minst en natt, o det ska jag göra nu inför kommande EA. OM något går snett har man lite marginal och är på plats när de tinar de små embryorna... hemresan fixar man ju alltid! Det är ditresan som MÅSTE klaffa, särskilt om man gör ÄD då man har färdiga embryor en viss dag, och bara måste vara där just den dagen.
Vill tillägga att om du gör ÄD så måste du självklart vara där när donatorn befruktas om det är din partners spermier som används, och stanna i 3-5 dagar fram till själva ET, antal odlingsdagar olika beroende på klinik, när embryorna utvecklas. Ok, du kan flyga hem i mellan om du måste, men det blir ju dyrt, stressigt och onödigt. Hotell är hyfsat billigt i Tjeckien. Dock är det världens jobbigaste o tråkigaste väntan att sitta på hotell i fem dygn och vänta på om det ska bli några bra blastocyster..

. Men väl värt det om man får plus, förstås!