• millanese

46 år. Var ska jag ha min nästa IVF?

oldmum67 skrev 2013-10-28 18:16:35 följande:

Hej, jag är också ny här och ny inom området ÄD. Jag och min sambo har haft kontakt med AVA Riga i Lettland och träffat de i Stockholm en gång. Är det någon som vet att det är bra där? De verkar vara seriösa. Är det någon som bor i  Göteborg eller närheten som gjort en lyckad ÄD i Lettland med AVA Riga?

Har gjort en test av min äggreserv (AMH) och mina ägg är nu för dåliga därav vill vi försöka med en äggdonation. Lite nervös för resultatet, de sa att de 75-77 % positivt resultat där, så man hoppas ju på det bästa. Hoppas på att få lite mer info av någon med erfarenhet!   Tacksam för alla tips som kan hjälpa en vid denna situationen.{#emotions_dlg.flower}

Oldmum67, är precis i din situation nu, har just mailat AVA om ett första möte. Gick ni vidare med dem? Tar tacksamt emot dina intryck och erfarenheter!
    Och ber TS om ursäkt om jag nu stökar till i tråden!
  • millanese
    oldmum67 skrev 2013-12-26 14:44:29 följande:
    Hej Millanese, vi gick vidare med AVA Riga  och var där och gjorde en ET den 19 november. Är idag gravid i vecka 6 och än så länge har allt gått bra.... Vågar inte ta ut allt ännu men allt känns bra och jag känner mig gravid med ömma bröst, trötthet och många toabesök....

Vi tyckte de var professionella i Riga. Väldigt hjälpsamma och måna om dig. Vi valde att vänta fem dagar i Riga sedan äggen befruktats för att slippa att åka fram och tillbaka... Riga är en trevlig stad med massor av affärer, restauranger mm. Vacker gammal öststad men det finns allt du behöver där. Dock väldigt mycket biltrafik....

Jag skulle rekommendera de men det finns säkert andra som kanske har andra erfarenheter. För oss kändes det bra och jag kände mig inte obekväm med att vara äldre heller. De hade all förståelse och sympati för våra önskemål.

Hoppas det går bra för dig Millanese och jag är ledsen att jag inte svarat dig tidigare... Lycka till!{#emotions_dlg.flower}
    Tusen tack för ditt svar! Och håller nu alla tummar och tår för en liten bebis!
Svar på tråden 46 år. Var ska jag ha min nästa IVF?