Anonym (x) skrev 2013-06-07 16:01:24 följande:
RD17, v 17 menar du? Jag gjorde det väldigt mkt under min första graviditet. Han kom fem veckor för tidigt men det har förmodligen inget med det att göra. Men man kände verkligen hur magen blev stenhård så visst är det riktiga sammandragningar i livmodern. Kanske du ska ta det lite lugnt tills det gått ett tag och du är på den säkra sidan Alltså inte onanera för fullt varje dag. Nån gång emellanåt är nog bara nyttigt:)... Jag var oxå hemskt kåt under graviditeten så jag vet...
Nej precis som "Anonym (Hmmm)" skriver så menar jag ruvardag 17, har genomgått en IVF. Visste inte att man kunde bli extra kåt under graviditeten. Hade fått för mig att det snarare blir tvärtom, minskad lust...
Anonym (Hmmm) skrev 2013-06-07 16:55:40 följande:
Nej,ts menar ruvardag 17,d.v.s den 17.e dagen man har ett insatt embryo i sig. Det motsvarar v.5-6 (4+4,4+5 eller 5+0 beroende på hur länge ägget odlats)
Ts: om du kommit så här långt borde du vara gravid för få klarar av att inte få mens inom12 dar efter ET. Men jag ska låta det vara osagt,finns ju vissa där proggisar håller mensen borta,men du har min tumme!

Ang.kåtheten är det inga problem med orgasm såvida du inte haft upprepade tidiga m.f och läkaren förbjudit dig eller du känner dig osäker själv.
Hur räknar man? Vecka 5-6? Två stycken tvådagars embryon sattes in för sjutton dagar sen. OM jag skulle vara gravid antog jag att jag skulle va i andra veckan typ.
Skulle haft min mens vilken dag som helst så jag hoppas verkligen det blir ett + och att det inte beror på progesteronet! Har aldrig varit gravid förut och detta är min första IVF så därför är jag så osäker på vad som är ok och inte.