• Anonym (Hmmm)

Snälla hjälp! Farligt med orgasm under ruvartiden?

Anonym (x) skrev 2013-06-07 16:01:24 följande:
    RD17, v 17 menar du?
    Nej,ts menar ruvardag 17,d.v.s den 17.e dagen man har ett insatt embryo i sig. Det motsvarar v.5-6 (4+4,4+5 eller 5+0 beroende på hur länge ägget odlats)

Ts: om du kommit så här långt borde du vara gravid för få klarar av att inte få mens inom12 dar efter ET. Men jag ska låta det vara osagt,finns ju vissa där proggisar håller mensen borta,men du har min tumme! Glad Ang.kåtheten är det inga problem med orgasm såvida du inte haft upprepade tidiga m.f och läkaren förbjudit dig eller du känner dig osäker själv.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Får man?) skrev 2013-06-07 17:37:50 följande:
    Nej precis som "Anonym (Hmmm)" skriver så menar jag ruvardag 17, har genomgått en IVF. Visste inte att man kunde bli extra kåt under graviditeten. Hade fått för mig att det snarare blir tvärtom, minskad lust...

Hur räknar man? Vecka 5-6? Två stycken tvådagars embryon sattes in för sjutton dagar sen. OM jag skulle vara gravid antog jag att jag skulle va i andra veckan typ.

Skulle haft min mens vilken dag som helst så jag hoppas verkligen det blir ett + och att det inte beror på progesteronet! Har aldrig varit gravid förut och detta är min första IVF så därför är jag så osäker på vad som är ok och inte.

ÄP räknas som äl,d.v.s v.2+0. ET-dagen med 2-dagarsodlat är alltså v.2+2. Min IVF-klinik sa att det är ovanligt att få mens senare än 14 dar efter ÄP,jag fick t.o.m mens 12 dar efter ÄP så du ligger på rätt sida! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Snälla hjälp! Farligt med orgasm under ruvartiden?