• lillemmy

vad kommer ni rösta vid nästa val?

Lite nyfiken eftersom vi håller på med detta i skolan :) så vad skulle ni rösta =)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad kommer ni rösta vid nästa val?
  • Smulan 89

Sd utan att tveka. Det har INTE att göra med vad som händer i Stockholm och även på fler platser i landet. Jag röstade Sd även i förra valet.

• jannej

Lite taskigt att inte ta med Centerpartiet, än så länge finns det kvar även fast det hela tiden går utför

• DenNamnbitne

Ännu en tråd utan alla alternativ. Varför anstränger ni er inte och visar alla partier???

• Svearike
    Per45 skrev 2013-05-26 15:50:26 följande:
    Moderat såklart. Aldrig äcklande SD!
    Själv är jag äcklad över moderater. Solig
  • Per45
    Svearike skrev 2013-05-26 17:14:17 följande:
    Själv är jag äcklad över moderater. Solig

Ohh vilken fin sol. Vad kul ni har i eran sekt Sverigedemokraterna!
  • Svearike
    Per45 skrev 2013-05-26 17:15:31 följande:

Ohh vilken fin sol. Vad kul ni har i eran sekt Sverigedemokraterna!
    Koll på vad en sekt är??? Tror inte det va...
    och btw...det heter "er" och inte "eran". Skrattande 
  • Svearike
    Per45 skrev 2013-05-26 17:47:23 följande:
    Ja dom är en icke-religiös sekt!
    Punkta upp HUR de är en sekt då??

• Leya

Ta med alla partier om du önskar få rätt svar. Jag saknar bland annat folkpartiet och centerpartiet. Också viktigt att du skriver de i nån slags logisk/kronologisk ordning. På detta sätt så har du bara visat att du själv röster på Sverige Demokraterna gm att skriva de först och gm att använda stor bokstav på endast det partiet.

Detta kommer alltså aldrig nånsin bli en bra undersökning. Så ingen mening att svara. = bortkastad tid för TS mer än att försöka få ett låtsas svar på att flest kommer rösta på önskat parti för hen.

• Per45
    Svearike skrev 2013-05-26 17:48:32 följande:
    Punkta upp HUR de är en sekt då??

Punkta upp?
    Jag kan skriva varför jag anser att dom är en sekt. Sen begär jag inte att du ska hålla med utan detta är min åsikt.

Makfullkomlig toppstyrning med "de fyras gäng" . Nepotismen där man anställer flickvänner, fruar, släktingar m.m.

I sekttänkandet ingår ett uppdelande i två läger (vi och dem), och det ingår tanken att bara medlemmarna har rätt (de har den enda rätta åsikten i invandrarfrågan). Det ingår även tankar om att andra är lägre stående individer, och i SDs fall gäller det invandrare. Ett annat som tyder på sekttänkande är en avsky mot avhoppade medlemmar, vilket har synts i diverse tidningsartiklar om hur de uttalar sig om avhoppade medlemmar.

Anhängarna är helt okritiska mot den store ledaren och om han medverkat i någon debatt så har han alltid "vunnit" och är "bäst". Om någon kritik uttalas mot partiet så betecknas det som "svenskfientligt" och det startas facebookgrupper där man begär att "sluta mobba SD i riksdagen", eller vad den egentligen borde heta "Sluta säg emot SD i riksdagen".

Denna blinda lojalitet är väldigt typisk sekter, anser jag. Detta är min ÅSIKT om SD!

• Keft

Två intressanta partier är aktiv demokrati (aktivdemokrati.se) och De Fria (defria.se). Aktiv demokrati vill flytta makten till folket med hjälp av modern teknik och ett ganska spännande system med delegering. De Fria har ett komplett partiprogram med många intressanta ideer (tycker jag). Mycket handlar om det ekonomiska systemet. (Nog intressant för dem som ogillar hur banksystemet fungerar o.s.v) Kolla in vet ja! Man måste ju inte rösta på de stora partierna. Någon som vet om några nya partier som ställer upp i valet 2014? Viktiga frågor för mig är bl.a. miljö och hållbar utveckling, trygghet, rättvisa, moral och sunt förnuft. För övrigt anser jag (i ingen speciell ordning) att: Många politiker och tjänstemän är fega uslingar. Livsmedelsverket ska sluta ge dåliga råd. Förskolor ska inte ha stängt för att personalen är på HBT-utbildning. Kycklingen på skolbarnems matbord ska vara svensk och inte importerats från Thailand eller Brasilien. Om man är sjuk ska man få vård direkt. Det behövs fler och bättre poliser. Invandringspolitiken fungerar inte. Kriminella ska straffas hårdare. Skolbarn ska få välja om de vill äta smör eller margarin. Det ska finnas gott om plats och bra personal på förlossningsavdelningar. Komuner bör inte slösa skattepengar på godis med värdeord eller värdeord över huvud taget. Värnplikten bör återinföras. Miljöomställningen går för långsamt. Rika knösar bör inte få utrymme att berika sig ytterligare på fokets bekostnad. T.ex. Privata skolor, sjukhus, apotek etc. Med mera...

• Alexander02

Jag som trodde att den här sidan var mer informerad och utvecklad än t.ex. Flashback. Men om denna omröstning är något att gå på så kan man lika gärna hänga där.. deprimerande 

Svar på tråden vad kommer ni rösta vid nästa val?