• Per45

vad kommer ni rösta vid nästa val?

Moderat såklart. Aldrig äcklande SD!

• Per45
    Svearike skrev 2013-05-26 17:14:17 följande:
    Själv är jag äcklad över moderater. Solig

Ohh vilken fin sol. Vad kul ni har i eran sekt Sverigedemokraterna!
  • Per45
    Svearike skrev 2013-05-26 17:48:32 följande:
    Punkta upp HUR de är en sekt då??

Punkta upp?
    Jag kan skriva varför jag anser att dom är en sekt. Sen begär jag inte att du ska hålla med utan detta är min åsikt.

Makfullkomlig toppstyrning med "de fyras gäng" . Nepotismen där man anställer flickvänner, fruar, släktingar m.m.

I sekttänkandet ingår ett uppdelande i två läger (vi och dem), och det ingår tanken att bara medlemmarna har rätt (de har den enda rätta åsikten i invandrarfrågan). Det ingår även tankar om att andra är lägre stående individer, och i SDs fall gäller det invandrare. Ett annat som tyder på sekttänkande är en avsky mot avhoppade medlemmar, vilket har synts i diverse tidningsartiklar om hur de uttalar sig om avhoppade medlemmar.

Anhängarna är helt okritiska mot den store ledaren och om han medverkat i någon debatt så har han alltid "vunnit" och är "bäst". Om någon kritik uttalas mot partiet så betecknas det som "svenskfientligt" och det startas facebookgrupper där man begär att "sluta mobba SD i riksdagen", eller vad den egentligen borde heta "Sluta säg emot SD i riksdagen".

Denna blinda lojalitet är väldigt typisk sekter, anser jag. Detta är min ÅSIKT om SD!

Svar på tråden vad kommer ni rösta vid nästa val?