• shopahollic

Är den här barnvagnen verkligen för "tjejig"?

Då det tydligen måste ha stuckit någon i ögonen som sett till att tråden plockades bort så lägger jag upp den .. igen. Då den inte bryter mot några regler.  
    Är det kanske du som också kände för att skicka den omogna kommentaren till blogginlägget detta handlade om?

Så här skrev jag : 

"Jag köpte en barnvagn till yngsta sonen men har nu fått höra vid två tillfällen av förfärade kvinnor att den är till flickor och alldeles för tjejig för pojkar? Jag såg den som unisex, men... ja ärligt.. vad tycker ni? " 

majbebis08.blogg.se *Mercedes 080521 *Leon 100131 *Henry 120819
  • Svar på tråden Är den här barnvagnen verkligen för "tjejig"?
  • LunaLunatic

Gud vad fin! Skulle ha den oavsett kön, gillar inte "blommor för flickor", "dinosaurier för pojkar" etc.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Zayco

Alltså så vitt jag vet så gick ''normen'' efter att rosa är tjejigt och blått är pojkigt. Hur kan då en vagn som är mer blå än blommig, vara tjejig?? Den är ju mer ''killig'' i sådant fall. 

• Snultan

Jag vill ha åkpåsen i samma mönster. ÄLSKAR det mönstret. Kommer nog köpa även om jag får en pojke. Tycker inte det spelar någon roll.

Gravid i vecka 17! ****** BF 11 Oktober!
  • De5pojkarna

Men va fan! Pojkar kan väll oxå ha rosa????????
    Varför säljs suuper fina rosa skjortor till pojkar för om inte pojkar kan ha rosa. Å blommor. Har inte killar/pojkar/män blommor i sitt boende heller då??

shopahollic Jag läser din blogg ganska ofta. Å allt du köper till barnen e så enormt fint. Skit i va andra säger. Det e dina barn, å de e du som skall ha med dem å göra. Å de e du som skall köra vagnen, ingen utomstående. Så varför bry sig? Glad

• Snultan

Föresten en väldigt fin vagn. Sticker ut ur mängden o gör en glad

Gravid i vecka 17! ****** BF 11 Oktober!
  • LunaLunatic

Och varför finns inte just den som spjälskydd undrar jag?

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • TaSe

Det printet skulle kunna vara det vackraste som finns! Vagnen är underbar och passar till vilket barn som helst.

• shopahollic
    LunaLunatic skrev 2013-04-27 12:17:33 följande:
    Och varför finns inte just den som spjälskydd undrar jag?
    Åååh ja ett spjälskydd! Det måste dem ju ta fram!
    majbebis08.blogg.se *Mercedes 080521 *Leon 100131 *Henry 120819
  • mikroE

Jag ser vagnen som något som tillhör föräldrarna och inte barnet och skulle lätt använda vagnen till både flickor och pojkar. Däremot kanske min man skulle protestera mot att köra runt en sådan vagn, vare sig det var med en flicka eller pojke i. Vi har en brunbeige vagn nu och tidigare använde vi min mans blå liggvagn och vi har beställt en röd vagn till vår dotter. Får vi fler barn kommer vi åtminstone ha kvar den röda och den blå oavsett kön. Den bruna är för sliten för att användas till ett barn till.

• LunaLunatic
    shopahollic skrev 2013-04-28 23:14:35 följande:
    Åååh ja ett spjälskydd! Det måste dem ju ta fram!
    Jag mailade och frågade. Tänk en vit säng och det skyddet.
  • enlitenbitkaka

Jag älskar mönstret - både till pojke och flicka. Har själv åkpåsen och valde den för att JAG gillade den, inte för att vår onge är född med snippa.

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på frokenrand.blogspot.com/
  • shopahollic
    enlitenbitkaka skrev 2013-04-29 19:40:46 följande:
    Jag älskar mönstret - både till pojke och flicka. Har själv åkpåsen och valde den för att JAG gillade den, inte för att vår onge är född med snippa.

Word!
    matildamilano.se <- bloggar om livet som ung trebarnsmamma och shopaholic
Svar på tråden Är den här barnvagnen verkligen för "tjejig"?