• Rebecca 551

Vi som försöker få en tjej

Vi har en son som är c:a 2,5 år gammal och vi är nu sugna på att skaffa ett syskon, och eftersom vi redan har en son är drömmen att få en liten tjej. Jag  har läst på en hel del om hur man ska förbereda sig för att öka chanserna för att få en tjej. Så det vi nu har gjort är att äta tranbärskapslar, sedan har jag ätit kalcium och folsyra. Mannen badade innan vi myste, och myset inföll c:a 3 dagar innan ÄL. ÄL inträffade troligen någon gång inatt då ÄL-testet var negativt imorse, men positivt igår kväll.  Så nu håller jag tummarna. Detta är första försöket.

Några fler som försöker få en tjej? 

• Svar på tråden Vi som försöker få en tjej
  • Jeffaaan

Jag är ju redan dock gravid med första barnet och hoppas till tusen att de är en tjej! :')

• Rebecca 551
    Jeffaaan skrev 2013-04-12 16:50:38 följande:
    Jag är ju redan dock gravid med första barnet och hoppas till tusen att de är en tjej! :')
    Grattis! Vad roligt! Hur långt gången är du och gjorde ni någonting för att öka chanserna till att få en tjej?
  • Jeffaaan

Tackar, är bara i v 7 en så länge.
    Nej vi har inte gjort något för att öka chansen till en tjej, men vill ju mer en gärna ha en liten tjej. Men tackar ju inte direkt nej till en kille heller ;)

Hur går det för er då?
    Vad finns det för trix ? ;)

• Rebecca 551

Som jag skrev ovan så har vi haft sex c:a 3 dagar innan ÄL. Både jag och killen har ätit tranbärskspslar. Killen badade innan sex och kom nära öppningen, ej djupt in. Sedan har jag även ätit kalcium och använt lactal för att sänka ph-värdet i slidan.

Nu var detta första försöket och eftersom man ska ha sex föera dagar innan ÄL då minskar man ju chansen att bli gravid ganska mycket. Men jag håller tummarna att det tog även om det inte är alltför stor sannolikhet.

• Sofiaarmann
    Rebecca 551 skrev 2013-04-12 16:37:29 följande:
    Vi har en son som är c:a 2,5 år gammal och vi är nu sugna på att skaffa ett syskon, och eftersom vi redan har en son är drömmen att få en liten tjej. Jag  har läst på en hel del om hur man ska förbereda sig för att öka chanserna för att få en tjej. Så det vi nu har gjort är att äta tranbärskapslar, sedan har jag ätit kalcium och folsyra. Mannen badade innan vi myste, och myset inföll c:a 3 dagar innan ÄL. ÄL inträffade troligen någon gång inatt då ÄL-testet var negativt imorse, men positivt igår kväll.  Så nu håller jag tummarna. Detta är första försöket.

Några fler som försöker få en tjej? 
    Ledsen om jag gör dig besviken.
    jag gjorde allt precis som du och din man för att öka oddsen för en tjej då vi hade två killar sedan tidigare. Blev gravid på en gång, sex fyra dagar innan ÄL. Och idag sitter jag med tre fina pojkar! Lika glad för det, men alla de där söta spetsklänningarna hänger ju i butikerna och retas Har dock kommit till insikt med att det där med en flicka är nog ytterst materiellt för mig. När trean föddes blev jag genast sugen på en 4e, och det spelar absolut ingen roll vad det blir för kön, så nästa gång tänker jag inte ens försöka påverka
  • Rebecca 551

Det blev tyvärr inget den gången, men vi har kört samma strategi nu igen så jag hoppas att det går vägen  

• vintersippan

Jag har en son sedan innan och tänkte att det var värt iaf ett försök att försöka öka chanserna för en tjej. Sagt och gjort, jag kartlade min ägglossning i ca fyra månader innan vi började försöka för att ha så bra koll som möjligt. Använde appen womanlog till detta. Hade sedan sex tre dagar innan beräknad äl och sedan inte mer. Blev gravid direkt konstigt nog. Och ja, jag fick faktiskt en tjej nu i februari om det var ren tur eller ej vet jag inte. En son hade så klart varit jättevälkommen oxå!

• Rebecca 551
    vintersippan skrev 2013-05-27 08:09:53 följande:
    Jag har en son sedan innan och tänkte att det var värt iaf ett försök att försöka öka chanserna för en tjej. Sagt och gjort, jag kartlade min ägglossning i ca fyra månader innan vi började försöka för att ha så bra koll som möjligt. Använde appen womanlog till detta. Hade sedan sex tre dagar innan beräknad äl och sedan inte mer. Blev gravid direkt konstigt nog. Och ja, jag fick faktiskt en tjej nu i februari om det var ren tur eller ej vet jag inte. En son hade så klart varit jättevälkommen oxå!
    Vad roligt att det fungerade! Vi har försökt två gånger nu utan att bli gravida. Det här blir det tredje försöket.
  • Grynet86

Vi har också en son på 2,5 år och drömmen är ju att det blir en tjej nästa gång:) har hört att det kan spela in vilken ställning man kör när man "tillverkar" bebisen också:) någon mer som har hört detta eller är det bara en myt? Tack för alla andra tips i denna tråd, det ska provas!:)

• Rebecca 551
    Grynet86 skrev 2013-06-03 13:54:27 följande:
    Vi har också en son på 2,5 år och drömmen är ju att det blir en tjej nästa gång:) har hört att det kan spela in vilken ställning man kör när man "tillverkar" bebisen också:) någon mer som har hört detta eller är det bara en myt? Tack för alla andra tips i denna tråd, det ska provas!:)
    Ja, jag har hört att missionären är till fördel om man vill ha tjej och bakifrån kille. Alltså, killen ska komma så nära slitöppningen som möjligt för tjej och djupast möjligt för kille. Tror att det kan stämma.
  • John 3
    Grynet86 skrev 2013-06-03 13:54:27 följande:
    Är det så att missionären är pojkställning? Det hamnar längre in då och de gynnar de snabba pojkspermierna. Medan bakifrån eller andra ställningar som gör att sperman hamnar längre ut gynnar de mera uthålliga flickspermierna? Sen ska man också ha sex sällan om man vill ha flicka, så att det är mest äldre spermier kvar, för bland dem är andelen flickspermier högre. Så en veckas eller tio dagars paus och sen samlag några dagar för ÄL. För pojke däremot ska man älska ofta, varje eller varannan dag. Men sen är det ju så att detta kanske inte alls stämmer så bra, eller har väldigt lite inverkan, men man kan ju alltid försöka.
  • Rebecca 551
    John 3 skrev 2013-06-03 14:25:13 följande:
    Är det så att missionären är pojkställning? Det hamnar längre in då och de gynnar de snabba pojkspermierna. Medan bakifrån eller andra ställningar som gör att sperman hamnar längre ut gynnar de mera uthålliga flickspermierna? Sen ska man också ha sex sällan om man vill ha flicka, så att det är mest äldre spermier kvar, för bland dem är andelen flickspermier högre. Så en veckas eller tio dagars paus och sen samlag några dagar för ÄL. För pojke däremot ska man älska ofta, varje eller varannan dag. Men sen är det ju så att detta kanske inte alls stämmer så bra, eller har väldigt lite inverkan, men man kan ju alltid försöka.
    Tvärtom vad jag har läst. Missionären gynnar flicksperimerna och bakifrån pojkspermierna. Spermierna kommer ju djupare in i slidan när man kör bakifrån än vid missionären.

Jag har även läst att man ska älska ofta för att få tjej, men sluta älska 3-5 dagar innan ÄL. 
  • John 3
    Rebecca 551 skrev 2013-06-03 15:35:58 följande:
    Tvärtom vad jag har läst. Missionären gynnar flicksperimerna och bakifrån pojkspermierna. Spermierna kommer ju djupare in i slidan när man kör bakifrån än vid missionären.

Jag har även läst att man ska älska ofta för att få tjej, men sluta älska 3-5 dagar innan ÄL. 
    Ja, kanske inte så lätt att följa alla motsägelsefulla råd...
  • Rebecca 551

Vi lyckades iallafall få en tjej till slut . Och nu vill jag ha en andra tjej. Är redan gravid och det enda jag gjorde denna gång var att äta tranbärskapslar. Håller tummarna. 

• John 3
    Rebecca 551 skrev 2015-10-26 12:42:08 följande:

Vi lyckades iallafall få en tjej till slut . Och nu vill jag ha en andra tjej. Är redan gravid och det enda jag gjorde denna gång var att äta tranbärskapslar. Håller tummarna. 

Grattis! Hur gjorde ni då för att det skulle bli tjej? :)
  • Rebecca 551

Tack! Det enda vi gjorde egentligen var att jag och mannen åt tranbärskapslar. Jag åt även kalciumtillskott. Tror vi hade sex dagen innan äl. När vi försökte 2-3 dagar innan så tog det aldrig. 

Svar på tråden Vi som försöker få en tjej