Inlägg från: Sofiaarmann |Visa alla inlägg
  • Sofiaarmann

Vi som försöker få en tjej

Rebecca 551 skrev 2013-04-12 16:37:29 följande:
    Vi har en son som är c:a 2,5 år gammal och vi är nu sugna på att skaffa ett syskon, och eftersom vi redan har en son är drömmen att få en liten tjej. Jag  har läst på en hel del om hur man ska förbereda sig för att öka chanserna för att få en tjej. Så det vi nu har gjort är att äta tranbärskapslar, sedan har jag ätit kalcium och folsyra. Mannen badade innan vi myste, och myset inföll c:a 3 dagar innan ÄL. ÄL inträffade troligen någon gång inatt då ÄL-testet var negativt imorse, men positivt igår kväll.  Så nu håller jag tummarna. Detta är första försöket.

Några fler som försöker få en tjej? 
    Ledsen om jag gör dig besviken.
    jag gjorde allt precis som du och din man för att öka oddsen för en tjej då vi hade två killar sedan tidigare. Blev gravid på en gång, sex fyra dagar innan ÄL. Och idag sitter jag med tre fina pojkar! Lika glad för det, men alla de där söta spetsklänningarna hänger ju i butikerna och retas Har dock kommit till insikt med att det där med en flicka är nog ytterst materiellt för mig. När trean föddes blev jag genast sugen på en 4e, och det spelar absolut ingen roll vad det blir för kön, så nästa gång tänker jag inte ens försöka påverka
Svar på tråden Vi som försöker få en tjej