MinaE skrev 2013-04-05 10:05:28 följande:
Tala om för din dotter att du är vuxen, pappan är inte ok han är sjuk. Att du tar hand om det här och att de inte alls ska dit förrän han blivit frisk.
Att du fixar det här. Fråga om hon kan tänka sig att gå i en grupp typ Maskrosbarn, de har även sommar kollo.
Att allt kommer blir bra, att hon kan gå i skolan inte behöver oroa sig och inte behöver lägg någon kraft på saken, att du fixar det!
Mao lyft av skulden och ansvaret från hennes axlar.
Du behöver inte enskild vårdnad för att de inte ska åka dit, han behöver bara inte ha något umgänge, det är dessutom enklare för då behöver du aldrig informera honom om saker. Utan det är upp till honom att ta rätt på saker hålla sig ajour så att säga.
självklart så har jag redan gjort det. Hon känner sig trygg här säger hon själv och att det är skönt att slippa vakna upp orolig osv.
Har förstått att jag har makt att behålla dom utan enskild vårdad. Det är mest för det juridiska jag vill ha det. Dottern har en längre tid påpekat att hon vill flytta till en annan stad, vilket pappan såklart vägrar gå med på. Med tanke på hennes hälsa så skulle jag vilja flytta med barnen.
I vilket fall så kommer skolsköterskan också skicka in en orosanmälan. Han har två stycken på sig sen tidigare(men då bodde vi ihop). Misstänker att soc kommer att ansöka om att vårdnaden ska flyttas till mig. När dom pratar med barnen förstår dom nog också hur allvarlig situationen är