• Anonym (Trosan)

Varför bleks trosorna?????

Åhh! Hur ofta ska jag vehöva slänga trosor och köpa nya??? De bleks i grenen!
    Varför då? Kan man förhindra det utan trosskydd?

• Svar på tråden Varför bleks trosorna?????
  • Anonym (Jag också.)

Jag köper det där med urinen. Och jag tror inte alls att det behöver bero på ett rent urinläckage, utan att det helt enkelt räcker med att man torkar sig, och någon droppe ligger kvar i håret och sen ligger emot trosan och bleker.

• Anonym

Köper inte det med urinen. Under min period med mycket flytningar blektes det exakt på det stället där flytningen lade sig i trosan. Har man mycket flytningar vet man att det ligger kvar där tills man torkar bort det vid toabesök eller tvättar

• sticksNstones
    Anonym (Kemisten) skrev 2013-03-03 22:05:44 följande:

Ammoniaken verkar först efter några timmar om det inte rensas. I äldrevården hinner inte tvätt med urinläckage ligga speciellt länge, men en Trosa med nästan omärkbara urindroppar, som ligger i tvättkorgen i två-tre dagar hinner påverkas mer av ammoniaken.
    Menstruation kan också bleka vissa fibrer, på grund av att ammoniak från urin blandat med hemoglobin ger en accelererad verkan, dock blir färgresultatet lite annorlunda.
    Fast om det nu ar ammoniaken som gor det sa borde val ALLA marka det? Jag har aldrig haft problem med blekta trosor och som jag har sjukt mycket underklader kan dom val ligga en vecka innan tvatt. Gott om tid for ammoniaken att verka med andra ord.
  • Lillkossan

Ibland efter krogen eller på somrarna drar man ju en drill i det fria, utan tillgång till papper. Då borde ju dom trosorna blivit blekta!?

• George 1

Jag har alltid sagt att man skall akta sig för kvinnas snipa, man vet aldrig var man stoppar Putte Niklas i förnågot !!!

• Lillkossan

Eller ungars kallingar och trosor... I dom är det ofta lite "kiss-rester", men icke blekta.

• George 1
    Lillkossan skrev 2013-03-04 19:05:17 följande:
    Hhhhahha:) Ja passa dig så du inte får frätskador på Peter-Niklas ;)

Trevlig kväll   !!!
  • Anonym (Nyheter)

Det beror på vaginans ph värde som landat på tyget. Friska flytningar ger gulvita missfärgningar i trosornas gren otroligt tråkigt men det är bara trosskydd som gäller.

• Anonym (Nyheter)
    Anonym (Dålig) skrev 2025-01-27 23:03:35 följande:

Dålig kvalite.

Ja, men vilka trosor håller en hög kvalitet så man slipper behöva använda på trosskydd som sen hamnar på sopberget?
  • Anonym (?)
    Anonym (Nyheter) skrev 2025-01-27 22:53:46 följande:

Det beror på vaginans ph värde som landat på tyget. Friska flytningar ger gulvita missfärgningar i trosornas gren otroligt tråkigt men det är bara trosskydd som gäller.

På vilket sätt är det nyheter? Det skrevs redan tolv minuter efter att tråden startades - i mars 2013.
  • Anonym (M)
    Anonym (Nyheter) skrev 2025-01-28 13:23:35 följande:
    Ja, men vilka trosor håller en hög kvalitet så man slipper behöva använda på trosskydd som sen hamnar på sopberget?
    Kan man inte använda blekta trosor? Det är väl det bästa om man nu bryr sig om sopberget. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Nyheter) skrev 2025-01-27 22:53:46 följande:

Vita flyttningar är väl friska, inte gula/gulvita.
  • Anonym (J)
    Anonym (Nyheter) skrev 2025-01-28 13:23:35 följande:
    Man ska helst inte använda trosskydd för flytningar. Det skapar irritation och därmed mer besvär med flytningar. 
  • Anonym (Nyheter)
    Anonym (J) skrev 2025-01-28 13:44:45 följande:
    Vita flyttningar är väl friska, inte gula/gulvita.
    Så kan det vara, men själva trosorna/tyget blir missfärgat, bleks och nyansen i trosornas gren/tyget blir gulvit typ.
  • Anonym (Nyheter)
    Anonym (M) skrev 2025-01-28 13:37:05 följande:
    Kan man inte använda blekta trosor? Det är väl det bästa om man nu bryr sig om sopberget. 
    Jo, men det ser inte trevligt ut. Det är inte snyggt. Man vill att trosorna ska se fräscha och fina ut när de är tvättade. Men så blir de missfärgade i grenen (tyget). När man googlar på det säger i alla fall svaren att det beror på att man har rätt PH värde i vaginan och då blir det så. Bra att det "är som det ska" men tråkigt att jag ska behöva få mina trosor missfärgade. 

Någon som vet bra märken med bra trostyg?
Svar på tråden Varför bleks trosorna?????