• trz

Finns det en sådan här bilbarnstol?

Vi har köpt ny bil och vår bilbarnstol passar inte längre. Vi har en sån som man fäster med bältesband i golvet, och i den här bilen finns inte sådana uttag. Vi har en Volkswagen transporter.. Vi behöver en stol som passar till vår 16månaders, alltså en 9-25 kilos. Förstår ingenting när jag försöker googla, men visst måste det finnas en stol man kan fästa med bara bältet? Som man kan göra på babyskydd?
    Tips mottages tacksamt!

trz.blogg.se Amy 111019
  • Svar på tråden Finns det en sådan här bilbarnstol?
  • straw2008
    trz skrev 2013-02-14 10:16:31 följande:
    Jo, men vi har somsagt inga stolar framför, då det är en tresitsbil

Skulle kolla vad det kostar att göra 2 fästen i golvet i så fall.
    I kinamockaskogen.....
  • cosinus
    trz skrev 2013-02-14 10:16:31 följande:
    Jo, men vi har somsagt inga stolar framför, då det är en tresitsbil
    Fast i framsätet har jag fäst i skenorna till den stol de sitter på. Går det också men är ännu lite lurigare :)
  • trz

Kan man göra det? Har du någon förklaring på hur isåfall? jag är rätt oteknisk haha!
    Googlade lite på montering av golvfästen hittade en i Stockholm som tog 400.. Men det är 13 mil dit. Får ringa runt lite..

• tinis77

Jag satte i en stol i fram i våran vivaro igår. Där finns heller inga fästen i golvet, jag satte remmarna i passagerarstolens fästen i bak, och drog fram remmarna under stolen. Har även gjort så i makens tvåsitsiga bil.

• cosinus
    trz skrev 2013-02-14 10:23:02 följande:
    Kan man göra det? Har du någon förklaring på hur isåfall? jag är rätt oteknisk haha!
    Googlade lite på montering av golvfästen hittade en i Stockholm som tog 400.. Men det är 13 mil dit. Får ringa runt lite..
    När vi haft stol i framsätet så har vi dragit banden runt de här skenorna som stolen glider på. Man puttar bak stolen så långt man kan. Lirkar banden runt skenorna och sen puttar man fram stolen igen till önskat läge (ibland funkar inte främsta läget eftersom banden är i vägen).

Sen sätter man dit barnstolen som man önskar och sen ser man hur bra det passar med remmarna. Ibland har det blivit bäst av att jag korsat remmarna under stolen och ibland har det blivit stabilt och bra bara av att klicka fast barnstolens fäste i remmarna den är närmast.
  • trz

Tack så jättemycket, det borde ju funka även i vår bil!

• Dimitra
    trz skrev 2013-02-14 10:49:49 följande:
    Tack så jättemycket, det borde ju funka även i vår bil!
    Toppen
    The Dimitra universe.
  • Sisisisi

Jag har monterat bilstolar i Transporter fler gånger, kommer tyvärr inte ihåg hur jag fäst banden men det har funkat iaf :)

• trz

Okej, men du hade såna bältesband du spände med då? Har fått fler bra tips här i tråden, så att ikväll får gubben gå ut och prova varenda ett. Vilken härlig alla hjärtansdagspresent

• MeJustMe

Om bilstolen har stödben ska det väl gå att sätta remmarna bakom och under bilens säte.... Har för mig att vi kan göra så på båda våra stolar, av olika märke..... 

• trz

Nej inget stödben.. Visste inte ens att det fanns till så stora stolar?

• LsH
    trz skrev 2013-02-14 17:15:06 följande:
    Våran hi-way har stödben.
  • Sisisisi
    trz skrev 2013-02-14 17:15:06 följande:

De flesta 0-18/25-stolar har stödben.
    trz skrev 2013-02-14 14:31:16 följande:
    Okej, men du hade såna bältesband du spände med då? Har fått fler bra tips här i tråden, så att ikväll får gubben gå ut och prova varenda ett. Vilken härlig alla hjärtansdagspresent

Hade de vanligaste banden. Vad har du för band? Såna med krokar?
  • LivetSomSofia

Åk till din ÅF och be om hjälp! Du behöver varken ha öglor i golvet oavsett om du ska ha stolen o fram eller i bak!
    Ingen 9-25 stol går att fästa med bara bilens bälte!

• Dimitra
    trz skrev 2013-02-14 20:25:42 följande:
    Ingen aning.. Men vi fick fast den idag!
    The Dimitra universe.
Svar på tråden Finns det en sådan här bilbarnstol?