• trz

Finns det en sådan här bilbarnstol?

Vi har köpt ny bil och vår bilbarnstol passar inte längre. Vi har en sån som man fäster med bältesband i golvet, och i den här bilen finns inte sådana uttag. Vi har en Volkswagen transporter.. Vi behöver en stol som passar till vår 16månaders, alltså en 9-25 kilos. Förstår ingenting när jag försöker googla, men visst måste det finnas en stol man kan fästa med bara bältet? Som man kan göra på babyskydd?
    Tips mottages tacksamt!

trz.blogg.se Amy 111019
  • Svar på tråden Finns det en sådan här bilbarnstol?
  • karet

Isofix har jag hittills bara sett babyskydd ha.

Fästen i golvet till de där remmarna har vi bara haft på en bil, de andra bilarna har vi fäst de under skenorna som själva bilsätet sitter på. Brukar vara krångligt men funkar till sist.

• Frontline
    karet skrev 2013-02-14 09:58:54 följande:
    Isofix har jag hittills bara sett babyskydd ha.

Fästen i golvet till de där remmarna har vi bara haft på en bil, de andra bilarna har vi fäst de under skenorna som själva bilsätet sitter på. Brukar vara krångligt men funkar till sist.
    Det finns inte bara på babyskydd

Vi har denna fast inte med isofix till flickan..
    www.axkid.se/sv/produkter/kidzofix-9-25kg

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • trz

Enda citi jag hittar är babyskydd..
    Heter det något speciellt när man fäster i golvet, så jag vet vad jag inte ska leta efter? Tänkte typ på maxi cosi axiss ?

• Frontline
    trz skrev 2013-02-14 10:01:25 följande:
    Enda citi jag hittar är babyskydd..
    Heter det något speciellt när man fäster i golvet, så jag vet vad jag inte ska leta efter? Tänkte typ på maxi cosi axiss ?
    Aha jag fattade som att det var ett babyskydd du skulle ha...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • hymafr

Ring och fråga en verkstad vad de tar för att fästa två fästen i golvet.
    Misstänker att det inte är jättedyrt. 

• Piano

Vi har precis köpt en britax hi-Way, 9-25 kg som vi har fäst i stolen framför. 1995 kr kostade den på barnens hus så inte så farligt. Dessutom liten och smidig. :)

• trz

Ja sådana har jag sett som man fäster framför.. Men i vår bil finns det bara tre säten och alla är längst fram tyvärr

• cosinus

Vi har aldrig ägt en bil med fästen i golvet utan alltid dragit banden runt fästet på stolen framför (skenorna i golvet). Lite olika pilligt men går absolut.

• trz

Jo, men vi har somsagt inga stolar framför, då det är en tresitsbil

Svar på tråden Finns det en sådan här bilbarnstol?