• bakawas

Vilket blöjmärke är bäst enligt dig?

Jag har en dotter på två veckor och är osäker vilket blöjmärke som faktiskt har dem bästa blöjorna! Jag vet att det är väldigt inviduellt, men vill få en syn på vad som är bäst endå i överlag. Skicka gärna även en kommentar om varför du tkr just det märket du valde.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket blöjmärke är bäst enligt dig?
  • MinFinaMinna

Min dotter är snart 8 veckor och fram tills hon var 6 veckor använde vi pampers. Men blev så trött på att de alltid läckte. Blev tipsad om både huggies och libero. Nöjd med båda sorterna. Tror vi kommer köpa libero nästa gång vi är och handlar..

:)

• Pape

I Sverige ar det helt klart Libero. Har i Italien sa kopeer jag alltid Pampers, men de ar inte alls av samma daliga kvalitet som pampers har i Sverige.. Vet inte varfor faktiskt..

• Bumblebee

Vi använde Pampers från början, ville dock testa Libero och de två gångerna vi gjorde det så läckte det. Vi tycker att Pampers är kanon, dessutom får vi massor med rabattkuponger vilket vi tacksamt tar emot.

• Nyfiken2012

Tycker bäst om Pampers, spec deras babydry. Övriga märken har läckt kiss men inte dom. Tycker alla blöjor luktar efter ett tag. Rätt bra för de ska ju ändå bytas ganska ofta. Pampers tyckte jag också var mjukare. Använder även potatismjöl, det är kanon.

• kitkat
    LillMymlan skrev 2013-01-28 15:02:23 följande:
    Här har vi kört med Pampers från början, visst det var en viss lukt med de första blöjorna New Baby men inte så besvärande för oss att vi skulle byta. Fortsatte med Pampers Baby Dry, men vår tjej fick svamp när hon var ungefär 6 mån så då bytte vi till Libero och började samtidigt att pudra för att vara på den säkra sidan. Dessvärre läckte Libero i stort sett varje gång, så vi testade Pampers igen+ puder och de läcker aldrig (ingen mer svamp). Ska tillägga att vi numera brukar köra med både Pampers och Libero, och nu verkar Libero fungera lika bra i alla fall dagtid, har inte testat Libero nattetid pga läckaget tidigare. Tror att man måste hitta exakt rätt storlek och passform för att det inte ska läcka. Är det någon mer som använder puder? Ska det behövas egentligen? 

Så var det här också. Libero läckte. Pampers höll torrt.
  • Minza83

vi har 3 barn. 
    2 pojkar på 2 och 3år  (snart 3 och 4 dock.. o jo 4åringen är eg blöjfri dagtid men som reaktion på lillasyster så började han bajsa och kissa på sig så han har också blöja dagtid - hoppas det vänder snart.)
    och en liten flicka på 1 månad.

till pojkarna använder vi libero de är absolut bäst! alla andra märken läcker nattetid, särskilt pampers!!

till flickan har vi märkt att hon får massor med små röda utslag och röd rumpa av libero!! helmysko!
    så för henne fungerar pampers new baby bäst.. (vet inte om det blir för tätt i liberoblöjorna eller hur detta kan komma sig...)

minns att pampers även fungerade bäst till våra söner, men då var det för att libero helt sonika läckte..
     särskilt till vår första son som var (är) av den långsmala sorten.. 

willys och icas egna blöjor funkar, men inte nattetid. (särskilt inte till vår äldsta son som verkligen kissar massor om nätterna.... )

• bakawas

Vill uppdatera lite. Använde pampers ett tag. Jävla skitblöjor. Nu används endast libero. Pampers läckte bajs och blev äckligt slinkiga redan efter ca 15 minuter.

Libero fungerar prima

• Lindsey Egot the only one

Jag tvingades köpa ett paket libero blöjor till sonen och han byter hela tiden och stinker nått oerhört äckligt. Idag skrek han JAG VILL HA RIKTIG BLÖJA! Och som tur var hade vi nu pampers hemma men tänkte använda upp de libero vi köpt men han vägrar och har burit ut dom till soptunnan två gånger idag.

• MinFinaMinna

Jag har använt libero nu till vår 11 veckors dotter i tre veckor innan hade vi pampers.

Pampers var mjukare och tunnare. MEN hon stank urin och någon annan konstig doft. Läckte ofta när hon hade bajsat.

Libero visserligen lite tjockare men vi tycker inte alls det stinker urin nu. Har aldrig läckt när hon bajsat.

Pampers eller libero? Libero tycker jag.
    Kan även säga att vi testat Huggies och de var också mycket bra. Men vi gillar libero bäst!

• Tigra79

Uppdaterar

Har en son på 3 v nu, har provat både libero och pampers, ingen av dom läcker eller luktar nämnvärt men pampers är tunnare och känns bättre så jag föredrar helt klart pampers. Dottern på 2 år använder libero up & go och har gjort så sen hon var 4 mån.

• thebird

Till stora tjejen - kort och knubbig - hade vi Libero. När hon blev äldre och smalnade av fick vi ta pampers.

Till lillebror - lång och tanig - har vi pampers.

Svar på tråden Vilket blöjmärke är bäst enligt dig?